Σάββατο, 11 Μαρτίου 2017

Η ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΟΥ ΠΟΠΟΥ


Η ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΟΥ ΠΟΠΟΥ


Μια ιστορία του παππού Δημήτρη. Όχι έτσι...κάπως έτσι.

Κάποια μέρα, ένα πρωινό, Σάββατο ήτανε θαρρώ,
για το χαμό που θα σας πω.
Ο εγκέφαλος κοιμόταν, στα ζεστά ονειρευόταν.
Φωνές και φασαρία, του χαλάσαν την ησυχία.
Τι συμβαίνει, ποιος φωνάζει και το όνειρο ταράζει;
Κάνει έτσι και τι να δει, τα μέρη του σώματος σε μια "σφαγή".
Φώναζαν όλα, κάνοντας φασαρία και ζητούσαν αρχηγία.

Λάλησαν τα μάτια:
Είμαστε σημαντικά, γαλανά ή καστανά. 
Γνωρίζεις τον κόσμο με μια ματιά και ερωτεύεσαι στα ξαφνικά.

Μίλησε η γαλλική μύτη:
Είμαι όμορφη χαριτωμένη, από ξένα μέρη φερμένη.
Μυρίζω λουλούδια, νόστιμα φαγητά και 
βοηθάω τους πνεύμονες μία χαρά.
Είμαι αλήθεια ξεχωριστή 
αν και μερικές φορές η μύξα με ταλαιπωρεί.

Μίλησε το στόμα:
Χείλη υπέροχα, θελκτικά, 
με κόκκινο κραγιόν βαμμένα καμιά φορά.
Ποιος μασάει, ποιος μιλάει, ποιος ότι θέλει το ζητάει;
Για να μην ανοίξω το στόμα μου και αρχίσω να μιλάω, 
την αρχηγία σάς ζητάω.

Χτυπώντας παλαμάκια, μίλησαν και τα χέρια:
Ησυχία παρακαλώ. Ακούστε μας ένα λεπτό!
Τι θα έκανες χωρίς εμάς;
Θα σου πούμε για να μη ρωτάς.
Ζωγράφισε κόκκινο το μήλο. Δώσε αγκαλιά σε ένα φίλο.
Χτένισε τα μαλλιά. Καθάρισε τα αυτιά.
Κάνε αυτό, κάνε το άλλο, χόρεψε στο τέλος και ένα μπάλο.
Δουλειά, δουλειά, δουλειά, από το πρωί μέχρι τη νυχτιά!
Εμείς πρέπει να γίνουμε αρχηγοί που δουλεύουμε πολύ!

Τα άκουσαν αυτά τα πόδια και είπανε και εκείνα λόγια:
Φίλοι μου αγαπημένοι, 
ακούστε με καλά γιατί αυτά που λέτε δεν είναι σωστά.
Ποιος στέκεται όλη μέρα, 
τρέχει, περπατεί και εκτελεί κάθε εντολή;
Ποιος ανεβαίνει, κατεβαίνει κλωτσάει και διαβαίνει;
Τα δυο παπούτσια στο ένα πόδι μου έχουνε βάλει,
 μη τύχει και ο χρόνος με προλάβει.
Η αρχηγία ανήκει σε μας και θα κάνουμε πολλά για σάς.

Και είπαν τα αυτιά:
Άκουσαν καλά τα αυτιά μου ή να τραβήξω τα μαλλιά μου;
Είστε όλοι σημαντικοί και αγνοείται εμένα, το αυτί;
Βάλτε το καλά εδώ... ότι είμαι σπουδαίο και τρανό! 
Ποιος ακούει το πουλί στο κλαδί που κελαηδεί;
Ποιος σταματάει τη ζαβολιά πριν να έρθει η μαμά;
Ένα τραγούδι γλυκό και έναν ήχο ενοχλητικό;
Μια καμπάνα που χτυπά και τον ερχομό του μπαμπά, 
όταν βάζει στην πόρτα τα κλειδιά;
Φίλοι μου, ας φανείτε γνωστικοί 
και ας κάνετε αρχηγό, εμένα, το αυτί.

Μέσα σ' αυτή τη φασαρία, ακούστηκε και μια φωνή,
 που ζητούσε το ίδιο και αυτή.
Γύρισαν όλοι μαζί,
 για να δουν από που έρχεται η φωνή η σιγανή.
Έβαλαν γέλια δυνατά με αυτόν που μιλούσε δειλά.

Μπορώ να γίνω εγώ αρχηγός 
κι ας είμαι λίγο στρουμπουλός, είπε ο ποπός.

Δεν θα είμαστε καλά!
Βρωμάς από δέκα μέτρα μακρυά!
Με ένα προυτ που θα ακουστεί,
 ο άνθρωπος νιώθει ντροπή 
και ζητά η γη να τον καταπιεί.
Για να μην πούμε για τη μυρωδιά.
Ανοίγουν διάπλατα τα παράθυρα στο βοριά.
Καλύτερα να φύγεις από εδώ, 
δεν έχεις καμία θέση, μαζί μας, στρουμπουλό!

Μετά από τη προσβολή αυτή, ο ποπός πήρε απόφαση δυναμική.
Αποφάσισε να απεργήσει και τη δουλειά να σταματήσει.

Τη Δευτέρα όλα πήγαιναν καλά.
Και τη Τρίτη καμιά διαφορά.
Τη Τετάρτη, η κοιλιά άρχισε να πονά. 
Και τη Πέμπτη το στομάχι να βαρυγκομά.
Τη Παρασκευή το αυτί έστησε αυτί 
και άκουσε τη καρδιά να αναρωτιέται, 
τι συμβαίνει, τι.
Το Σάββατο τίποτα δεν δούλευε σωστά 
και όλοι αποφάσισαν να ζητήσουν συγγνώμη δυνατά.
Τη Κυριακή, ο ποπός το σκέφτηκε από ΄δω, 
το σκέφτηκε από ΄κει
 και έκανε τη συγγνώμη αποδεκτή.

Όλοι είδαν ότι δεν είναι απαραίτητη η αρχηγία,
 αλλά μόνο μια δυνατή φιλία.
Ο καθένας και όλοι μαζί 
μπορούν να προσφέρουν αυτό το κατιτί.
Ένα κατιτί ,που μπορεί να είναι διαφορετικό 
αλλά είναι πολύ σημαντικό.

Ο εγκέφαλος τους βλέπει και χαμογελά   
γιατί τώρα όλα δουλεύουνε καλά.
Τραβά το σεντόνι του να σκεπαστεί
μπας και το όνειρο συνεχιστεί.

Κι έτσι αυτά συνεργάζονται καλά και εμείς ζούμε μια χαρά 
κι ας μας κόπηκαν τα πόδια μ' αυτή τη διαφορά.

                                                          Λίνα Ρόκα


Αυτή η απεργία μας στοίχισε κάπως ακριβά,
σε ακτινίδια και καθαρτικά!

3 σχόλια:

  1. Ευφυές!Η δυσκοιλιότητα απασχολεί πολλά παιδιά οπότε κι εγώ τους μιλάω για την δυσκοιλιότητα κάθε φορά που ασχολούμαστε με το σώμα ή τη διατροφή μα το παραμύθι σου είναι ΕΞΣΙΡΕΤΙΚΟ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή