Παρασκευή, 10 Μαρτίου 2017

ΕΝΑ ΔΟΝΤΙ, ΜΑ ΠΟΙΟ ΔΟΝΤΙ...


ΕΝΑ ΔΟΝΤΙ, ΜΑ ΠΟΙΟ ΔΟΝΤΙ...

Οδοντόβουρτσα, οδοντόκρεμα, οδοντικό διάλυμα, άντε και λίγο οδοντικό νήμα και η γνωριμία με τη στοματική κοιλότητα ξεκινά. Οι γνώσεις τους πολλές και η επίσκεψη στον οδοντίατρο γνώριμη.Το τι κάνει καλό στα δόντια και τι τα καταστρέφει κι αυτό γνώριμο. Η συζήτηση στη παρεούλα γίνεται με ενεργή συμμετοχή των παιδιών.
Γνωρίσαμε μέσα από το παραμύθι το Σοκολάκη και τη Ζαχαρούλα Τρυποδόντη, δύο άτακτα μικρόβια που είχαν φτιάξει το σπίτι τους μέσα στο στόμα ενός παιδιού.
 Ήρθε η Νεραιδοδοντούλα και μας έταξε ένα μικρό δώρο, όταν με το καλό βγει το πρώτο μας το δόντι.


- Το μικρό δοντάκι ψάχνει το δρόμο το σωστό να βρει για να οπλιστεί:
Φτιάχνουμε στο πάτωμα έναν αυτοσχέδιο λαβύρινθο με διάφορες τροφές βλαβερές για τα δόντια αλλά και πολύ θρεπτικές για αυτά. Τα παιδιά καλούνται να αποφύγουν τις βλαβερές και να ακολουθήσουν τις ωφέλιμες που θα τους οδηγήσουν και στο τέλος της διαδρομής όπου θα κερδίσουν τα πολύτιμα όπλα τους για να νικήσουν την κυρία Τερηδόνα και δεν είναι άλλα από την οδοντόβουρτσα και την οδοντόκρεμα...





- Οι τροφές που τα δοντάκια μου χαλούν στα σκουπίδια θα βρεθούν...
Με την οδοντόβουρτσα βοηθό ξεκαθαρίζω ό,τι άχρηστο για τα δόντια μου βρω και στα σκουπίδια το πετώ. 

- Αν είχα τα δόντια ενός ζώου, ποιο θα διάλεγα και γιατί: 
Του ελέφαντα γιατί είναι μεγάλα, δυνατά και κόβουν γερά και σηκώνουν βαριά πράγματα.
Από το πρόβατο γιατί τρώει χόρτα που είναι υγιεινά.
Του γορίλα για να μπορώ να κόβω τα κλαδιά, να τρώω πολλές μπανάνες και να τις καθαρίζω.
Δόντια φιδιού γιατί είναι μακριά και θα ήταν όπλα.
Λιονταριού που είναι γερά και δαγκώνει σκληρά πράγματα.
Κουνελιού γιατί τρώει καρότα και είναι υγιεινά.
Καρχαρία γιατί έχει πολλά και κοφτερά δόντια και μπορεί να δαγκώνει τα πάντα.
Ο προφορικός λόγος έγινε ατομική εργασία με χαρτοκοπτική και κολάζ.


- Ανάπτυξη λόγου: Η Ιστορία ενός χαλασμένου δοντιού
Τα παιδιά διηγούνται μια περιπέτεια του μικρού "Δοντούλη" -όνομα που του έδωσαν τα ίδια- και εμείς καταγράφουμε τις ιστορίες τους που μετά γίνονται εικόνες ζωγραφισμένες από τα μικρά χεράκια!

και το τραγούδι του μικρού δοντιού που μας συμβουλεύει μετά το πάθημά του: 
"Για δόντια γερά ΟΧΙ γλυκά, πλύσιμο βούρτσισμα τακτικά!
Για δόντια γερά τρώτε πολλά φρούτα και λαχανικά!"
-Θεατρικό παιχνίδι: "Οι Γλυκούλες καραμέλες μας βάζουν σε μπελάδες!"
Προτείνουμε στα παιδιά να φτιάξουν μια ιστορία για τις μικρές γλυκούλες καραμέλες που βρίσκονται κατά λάθος ή και όχι στο στόμα ενός παιδιού και στη συνέχεια να τη δραματοποιήσουν. Βοηθούμε τα παιδιά θέτοντας κάποια ερωτήματα όπως: "Πώς οι καραμέλες καταστρέφουν τα δόντια;" Τα παιδιά απαντούν:  'Μήπως λιώνουν πάνω στα δόντια και αφήνουν όλη τη γλύκα τους που είναι ζάχαρη;" "Και καθώς λιώνουν μετατρέπονται στην κακιά Τερηδόνα και τους φίλους της!" "Η οδοντόπαστα και η οδοντόβουρτσα είναι πιο δυνατές από την Τερηδόνα...μπορούν να τη διώξουν και να την εξαφανίσουν!"
Αφήνουμε τα παιδιά να προτείνουν όσες ιδέες σκεφτούν και να τις δραματοποιήσουν σε ομάδες.
- Βρήκαμε διαφορές, ζωγραφίσαμε αυτά που βοηθούν τα δόντια μας να είναι γερά και μετρήσαμε δόντια γερά, σπασμένα και χαλασμένα.


 


Μένει στην οδό Ασπροδόντη και είναι χαρούμενο γιατί είναι γερό.


Σπιρτόκουτα- σπίτια που θα φιλοξενήσουν το πρώτο μας δόντι και όχι μόνο...


... και ο μικρός Δοντούλης κρατά το φακελάκι που θα φιλοξενήσει το πρώτο σου δοντάκι για να το στείλει στη Νεραϊδοντούλα...


Ζητώ από τη νεράιδα κατιτί, όταν το πρώτο μου δόντι μπει στο κουτί.



Αν θέλεις "'έξω από τα δόντια να τα πεις"
φρόντισε μη ξεχαστείς.
Φαγητό υγιεινό, πλύσιμο πολύ καλό 
και συχνά στον οδοντογιατρό.











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου