28η Οκτωβρίου 1940
Τα γεγονότα πολλά και το φωτογραφικό υλικό επίσης. Μέσα από το φωτογραφικό αυτό υλικό γίνεται μια πρώτη προσέγγιση των γεγονότων. Ένας πόλεμος έχει πάντα μια αφορμή. Ποια είναι αυτή; Η ΑΛΑΖΟΝΕΙΑ του ανθρώπου. Ποιοι τον προκάλεσαν, ποιοι εναντιώθηκαν, ποια τα αποτελέσματα...
Σε δεύτερη φάση τα αποτελέσματά του στον Ελλαδικό χώρο. Κατοχή - Πείνα - Φόβος - Θάνατος - Καταστροφές. Μέσα από φωτογραφίες και πρωτοσέλιδα εφημερίδων της εποχής μαθαίνουμε πως βίωσαν οι Έλληνες τον πόλεμο του '40.
Στο φύλλο εργασίας κάθε παιδί διάλεξε μια εικόνα μίλησε σε όλους για αυτήν. Τι εικονίζει, τι συναισθήματα του προκαλεί,κλπ.
Κάποιες φορές η κινούμενη εικόνα είναι πιο ελκυστική και γίνεται το έναυσμα για συζήτηση.
Πριν αναφερθούμε στα γεγονότα αναλυτικά βλέπουμε το βίντεο από ένα απόσπασμα της ταινίας "Το Ξυπόλητο Τάγμα" https://www.youtube.com/watch?v=8p1iaLg88jM και... οι ερωτήσεις πέφτουν σαν σφαίρες!
Κινητικά Παιχνίδια:
Το ΟΧΙ: Σχηματίζουν το ΟΧΙ με κοντάρια και στεφάνια
Μιμητικές κινήσεις: Περπατούν στο χιόνι,κουβαλούν φορτία, περνούν ποτάμια κρατώντας το όπλο ψηλά, περνούν κάτω από μία γέφυρα με το όπλο χαμηλά, περνούν κάτω από ένα συρματόπλεγμα κοκ
Η σημαία: Σχοινί-οχυρό κυκλικό και στη μέση τα κομμάτια της ελληνικής σημαίας.Ο Ιταλός-παιδί φυλάει τα κομμάτια με ένα όπλο-μαντήλι.Οι Έλληνες-παιδιά προσπαθούν να αρπάξουν τα κομμάτια της σημαίας. Όποιο παιδί όμως το αγγίξει το μαντήλι- όπλο βγαίνει από το παιχνίδι.
Στα βουνά της Αλβανίας: Ορίζεται μια διαδρομή (πάνω από το τραπέζι,περπατάς τη γέφυρα-τουβλάκια, κάτω από τη γέφυρα τραπέζι, κολυμπάς στο ποτάμι-πανί) κρατώντας το την ελληνική σημαία.Πρέπει να φτάσει στο ύψωμα- τραπέζι και να βάλει τη σημαία στο βουνό-τουβλάκι.
Τα χρώματα της ελληνικής σημαίας συμβολίζουν τη θάλασσα και τον αφρό της.Παρατηρούν σημαίες άλλων κρατών και υποθέτουν τα χρώματα που βλέπουν τι μπορεί να συμβολίζουν. Οι απαντήσεις καταγράφονται και μετά τους εξηγούμε τον συμβολισμό των χρωμάτων.
Παραδοσιακό Παιχνίδι: ¨Τα στρατιωτάκια": Ένα παιδί ακουμπά στον τοίχο με τα μάτια κλειστά και την πλάτη γυρισμένη στα άλλα παιδιά, που βρίσκονται σε απόσταση κρατώντας τη σημαία τους και λέει: ""Στρατιωτάκια ακούνητα, με τη σημαία στο χέρι!"
Στο διάστημα αυτό τα παιδιά παίρνουν στάσεις στρατιωτών, προσέχοντας να έχουν βρει ποια πόζα θα πάρουν προτού τελειώσει το παράγγελμα! Μόλις γυρίσει αυτός που τα φυλάει προσέχει μήπως κάποιο παιδί κουνιέται. Προσπαθεί να τα κάνει να μιλήσουν ή να γελάσουν και να χάσουν. Αρχίζει να τα ρωτά διάφορες ερωτήσεις πχ. Εσύ έφτιαξες τη σημαία; Αν το παιδί απαντήσει χάνει και τα φυλάει.
Η Σημαία μας στη μουσική, στην ποίηση, στη λογοτεχνία, στην τέχνη. Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και φέρνουν υλικό στην τάξη σχετικό με τη ΣΗΜΑΙΑ. Το παρουσιάζουν και συζητάμε τι ώθησε τους καλλιτέχνες να ασχοληθούν με το συγκεκριμένο θέμα, ποια η εποχή που τα δημιούργησαν, τι ήθελαν να περάσουν στο κοινό που θα τα διάβαζε, άκουγε ή έβλεπε.
Η Γερμανική σημαία στην Ακρόπολη - Έλληνες την κατεβάζουν με κίνδυνο της ζωής τους.
Τι σηματοδοτούν για τους Έλληνες οι δυο εικόνες; Ποιοι οι τολμηροί; Τι νομίζετε ότι έγινε στη συνέχεια;
Η ελληνική σημαία στην Ακρόπολη κατά την απελευθέρωση. Τα συναισθήματα που μας προκαλούνται
Ο Νέος Σημαιοφόρος
.Για ζωγραφική ή όποια άλλη δραστηριότητα σκεφτείτε...
Εμείς πριν κάποια χρόνια δουλέψαμε τον πίνακα αυτό εστιάζοντας στον τρόπο που ο ζωγράφος χρησιμοποίησε τα χρώματα. Δώσαμε λοιπόν βάση στη λεπτομέρεια και προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε ένα πιστό αντίγραφο του αρχικού. Όχι λοιπόν απλό χρωματισμό μιας ζωγραφιάς, αλλά ζωγραφική με κηρομπογιά της λεπτομέρειας. Το αποτέλεσμα της δουλειάς των παιδιών εκπληκτικό. Ίσως γιατί τελικά παρατηρούν περισσότερα από όσα νομίζουμε.
Ενδεικτικά φύλλα εργασίας:
Ατομικές και ομαδικές εργασίες:
Τιμώντας τον Άγιο Δημήτριο και το γαλάζιο
Η ασπίδα του Όχι
Πολεμώντας στα βουνά της Αλβανίας
Το σύμβολο της ελληνικής σημαίας
Η ελληνική σημαία σε πανί και αποφασίζουμε να φτιάξουμε και τη σημαία της τάξης μας, ζωγραφισμένη κι αυτή σε πανί.
Η γερμανική κατοχή κάπως διαφορετική
Φωνάζοντας αέρα
Στέλνοντας ένα δέμα στο γιο μας που πολεμά στα βουνά(το γράμμα ειπώθηκε από τα παιδιά)
Μπλε και άσπρο δημιουργούν τη λέξη του 1940
"Πλέκοντας το 1940"
ΜΕ ΕΚΠΛΗΣΣΕΙΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΑ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕξαιρετικές οι προτάσεις σας. Συγχαρητήρια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕξαιρετικές οι προτάσεις σας. Συγχαρητήρια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚορίτσια υπέροχη δουλειά!!!!Συγχαρητήρια!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα, πολύ καλή δουλειά! Να ρωτήσω.. το "Γιούπι για για γιούπι γιούπι για
ΑπάντησηΔιαγραφήας χαρούμε την Ειρήνη βρε παιδιά " το έχεις βρει σε κάποια εκτέλεση για να το ακούσουμε ή απλώς το διαβάζεις ως ποιήμα;
Ευχαριστώ πολύ
Το γιουπι για για το τραγουδάμε στο ρυθμό του "τίνος είναι βρε γυναίκα τα παιδιά¨"
ΔιαγραφήΜΑ ΤΙ ΚΑΛΑΙΣΘΗΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΝΕΤΕ!!! ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ! ΜΟΛΙΣ ΣΑΣ ΒΡΗΚΑ ΚΙ ΕΓΩ ΚΑΙ ΘΑ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩ! ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠραγματικά τη θαύμασα τη δουλειά σας! Ολοκληρωμένη και πολύ προσεγμένη! Συγχαρητήρια! Πώς μπορούμε να ενημερωνόμαστε για τις νέες αναρτήσεις σας;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστούμε πολύ, υπέροχη δουλεία!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπέροχη ανάρτηση!
ΑπάντησηΔιαγραφήτέλεια δουλειά!!!μπράβο σας!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο!!!!!!!!!!!!!! Πολύ καλή δουλειά με διαφορετικές ιδέες!
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπέροχη δουλειά! !!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΩΡΑ ΣΑΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΑ ΚΑΙ ΕΧΩ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΤΕΙ!!!ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο σας!!!!Εξαιρετική δουλειά!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΌλα καταπληκτικά! Δουλειά με άποψη αισθητική! Μπράβο σας!Θα σας παρακολουθώ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΘαύμασα την δουλειά σας !!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕξαιρετική...πρωτότυπη.
Θα σας παρακολουθώ κι εγώ.....
ειναι τρομερα έξυπνες οι δραστηριοτητες και δίνουν αφορμη και για άλλες μπραβο
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτός είναι και ο σκοπός. Να δημιουργήσετε τις δικές σας δραστηριότητες κάνοντας ένα βήμα παραπάνω. Θα χαρούμε να τις αξιοποιήσετε!
ΔιαγραφήΣυγχαρητήρια!! Εξαιρετική δουλειά!!
ΑπάντησηΔιαγραφή