Κυριακή, 18 Οκτωβρίου 2015

ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ- ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΟΥ

ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ - ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΟΥ

Φίλοι για να είμαστε καρδιακοί πρέπει να μου συστηθείς


Ξεκινάμε να γνωριζόμαστε τραγουδώντας. Σ' αυτό μας "βοήθησε" ένας αγαπημένος τραγουδιστής ο Γ. Πάριος που δανειστήκαμε και παραφράσαμε το τραγούδι του "Καλημέρα τι κάνεις"...
Εμείς πολύ απλά συστηθήκαμε με αυτό: "Καλημέρα τι κάνεις να 'σαι  πάντα καλά
                                                                   το όνομά μου είναι....... και σου λέω γεια χαρά!"
Κι επειδή γενικώς στην τάξη μας αρέσει να σκαρφιζόμαστε για το καθετί ρίμες και ποιηματάκια ή να φτιάχνουμε αυτοσχέδια τραγούδια έχουμε κι άλλα να σας προτείνουμε και να σας βάλουμε στον πειρασμό να κάνετε κάτι παρόμοιο.

"Είμαι ο/η ........γεια χαρά θα είμαστε μαζί αυτή τη χρονιά!"  Τα παιδιά συστήνονται με τον τρόπο που τους αρέσει. 

"Σας κοιτάζω, σας γελώ και ευθύς θα συστηθώ! Είμαι ο/η ........ Παροτρύνουμε τα παιδιά να κολλήσουν στο όνομά τους κι ένα επίθετο-θετικό ή και αστείο που ταιριάζει στο χαρακτήρα ή στα χαρακτηριστικά τους πχ. είμαι η Εύη η γελαστή, είμαι ο Λουκάς ο λαίμαργος.

Τα παιδιά σηκώνονται με τη σειρά στο κέντρο του κύκλου της παρεούλας λέγοντας: 
 "Γύρω γύρω σας κοιτάζω και σε σένα σταματώ (στέκεται μπροστά σε ένα παιδί) 
Είμαι ο/η.... χαρισέ μου το όνομα σου να το έχω φυλαχτό!" Το παιδί που καλείται να του συστηθεί επιλέγει τον τρόπο που θα το κάνει ψιθυρίζει, φωνάζει, κοκ το όνομά του.

Ακόμη μεταμορφωνόμαστε για να συστηθούμε. Φορώντας ένα καπέλο νάνου τραγουδάμε:
"Είμαι ο νάνος Πονηρούλης και ήρθα ανάμεσά σας εδώ,
και ζευγάρι εγώ ζητάω για να στήσουμε χορό!"
Επιλέγει ένα παιδί, το ρωτά πως το λένε κι εκείνο απαντά με το όνομά του. Το παιδί που θα επιλεγεί γίνεται εκείνο νάνος και το παιχνίδι συνεχίζεται ώσπου να συστηθούμε όλοι.

Άλλες φορές πάλι γινόμαστε ξωτικά ή μαγισσούλες/μάγοι και σκαρφιζόμαστε ένα ξόρκι.
"Ήρθα σήμερα εδώ φίλους για να βρω. 
Αν μου χαρίσεις το όνομά σου θα σου πω ένα μυστικό
πως μαζί σου θα περάσω ένα χρόνο μαγικό!"
Στη συνέχεια κάθε παιδί μέσα σε ένα μαγικό τσουκάλι ρίχνει την καρτέλα με το όνομά του και ο μάγος τα ανακατεύει φτιάχνοντας το μαγικό φίλτρο της φιλίας, το "Αγαποζούμι", το οποίο πίνουμε ένας ένας από την ίδια κουτάλα για να είμαστε όλη τη χρονιά ενωμένοι και δυνατοί.

Κι ένα παιχνίδι που μας αρέσει αφού γνωριστούμε καλά. Ένα παιδί ή εμείς γινόμαστε μάγισσες με μαγικό ραβδί στα χέρια. Η μάγισσα κυνηγά τα παιδιά κι όποιο ακουμπήσει με το μαγικό της ραβδί το μεταμορφώνει σε πέτρινο άγαλμα. Τα άλλα παιδιά μπορούν να το επαναφέρουν εάν ψιθυρίσουν στο αφτί του το όνομά του. Πρέπει όμως να είναι πολύ πολύ προσεχτικοί γιατί η μάγισσα καραδοκεί!

Κι επίσης ένα παιχνίδι που πολύ αρέσει στα παιδιά είναι "Ο Δράκος Φαφλατούφλας και τα Ονόματα"
Σκορπίζουμε στο πάτωμα στεφάνια όσα και τα παιδιά. Μέσα σε κάθε στεφάνι-σπίτι υπάρχει μια καρτέλα με το όνομα τους. Με μουσική κινούνται ελεύθερα στο χώρο. Με την παύση πρέπει να μπουν στο "σπίτι" τους- το στεφάνι που αναγράφει το όνομά τους. Το παίζουμε δυο τρεις φορές μεέρι να εξοικειωθούν και μετά το δυσκολεύουμε αφαιρώντας στεφάνια έτσι ώστε κάποιο παιδί να φιλοξενήσει 1,2 ή και τρία παιδιά στο "σπίτι" του, πάντα βάσει του ονόματός τους. Ο Δράκος παραμονεύει ν' αρπάξει όποιον δεν προλάβει να μπει στο σπίτι του και να τον πάει στη δική του φωλιά. Μπορούν τους "αιχμαλώτους" να τους σώσουν  μόνο τα παιδιά που τους φιλοξενούν. Μπορούμε να ξεκινήσουμε με ένα ευφάνταστο τραγουδάκι παραφρασμένο πάλι από το Δράκο της Λιλιπούπολης:
"Μέσα στα βαθιά νερά ένας Δράκος μια φορά
χασμουριέται, χασμουριέται τη ζωή του τη βαριέται!
Και λιγάκι μακριά βλέπει τσούρμο με παιδιά
πλησιάζει στη στιγμή μα τον πιάνει ταραχή!
Δεν αντέχει τις φωνές, τις πολλές τις ζαβολιές.
"Μη φωνάζετε πολύ δεν αντέχω τη φωνή
θα σας πιάσω, θα σας πιάσω στην καζάνα θα σας βράσω!"
Και τα παιδιά του απαντούν:
"Δράκε, δράκε πιάσε μας, άμα θέλεις να μας φας!
Μα κανένα δε θα πιάσεις κι από το κακό θα σκάσεις!"
Στο μπαλόνι που πετάει και το πιάνει και το πιάνει τα παιδιά σε κύκλο και η νηπιαγωγός πετάει στον αέρα το μπαλόνι, λέγοντας ένα όνομα. Το παιδί που ακούει το όνομα του τρέχει να πιάσει το μπαλόνι, πριν ακουμπήσει κάτω το μπαλόνι.
Το γραμμένο μπαλόνι: Τόσα μπαλόνια, όσα τα παιδιά και σε κάθε μπαλόνι υπάρχει γραμμένο το όνομα του κάθε παιδιού. Με τη μουσική τα παιδιά φτιάχνουν μια μπαλονοσαλάτα, χορεύοντας, παίζοντας και με το σταμάτημα της μουσικής πρέπει να βρουν και να κρατούν το μπαλόνι με το δικό τους όνομα.


Ομαδικές εργασίες σχετικές με το θέμα:

Τα γράμματα δίνονται στα παιδιά, τα ζωγραφίζουν και συναρμολογείται το κέντημα των ονομάτων.



Κάποιες παραλλαγές της ίδιας ομαδικής, πιο ελεύθερες είναι οι ακόλουθες, που τα παιδιά σχεδιάζουν και στολίζουν το αρχικό του ονόματος τους.




Μια τσάντα γεμάτη μολύβια


 "στη παλάμη μου κρατώ το ποίημα που φτιάχνεται από μένα για μένα"


 στον τοίχο της τάξης φέτος έχω το δικό μου μολύβι που θα προσπαθήσει να ζωγραφίσει τις μέρες    στο νηπιαγωγείο


και μια κουκουβάγια ψηφιδωτό που προσπαθεί να μάθει τα ονόματα μας


Μια μοναχική κάμπια προσπαθεί να ανέβει


στο δέντρο των ονομάτων













7 σχόλια:

  1. Εξαιρετικη δουλεια!!! Τι υπεροχες ιδεες!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΥΠΕΡΟΧΗ ΔΟΥΛΕΙΑ! ΚΑΝΤΕ ΕΝΑΝ ΚΟΠΟ ΝΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΟΠΟΙΕΙΤΕ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ "ΝΗΠΙΑΓΩΓΙΚΗ ΤΡΕΛΑ"! ΑΝ ΔΕΝ ΞΕΡΕΤΕ ΠΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΞΗΓΗΣΩ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ! ΠΟΛΛΑ ΜΠΡΑΒΟ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΓΙΑΤΙ ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΦΑΙΝΕΤΑΙ Η ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΕΝΘΟΥΣΙΩΔΗΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΠΡΑΒΟ. ΤΑ ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ;ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΡΤΗΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ. κΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. μπραβο , μπραβο, ολα ειναι υπεροχα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή