Παιχνίδια με τα υλικά της τάξης
Γυάλινοι και Πλαστικοί,Χάρτινοι και Ξύλινοι ποιοι είναι οι πιο γρήγοροι. Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες, οι Χάρτινοι, οι Πλαστικοί, οι Ξύλινοι, οι Μεταλλικοί, οι Γυάλινοι. Με το σύνθημα που ορίζουμε εμείς συλλέγουν αντικείμενα της τάξης που ταιριάζουν με το υλικό που αντιπροσωπεύουν και το τοποθετούν σε μια τσάντα. Με την επανάληψη του συνθήματος σταματούν. Ποια ομάδα συγκέντρωσε τα περισσότερα;
Τι ήχο κάνει; Χτυπάμε ένα αντικείμενο πχ, ξύλινο ή μεταλλικό, ή τσαλακώνουμε κάτι χάρτινο, κοκ και τα παιδιά πρέπει να ακουμπήσουν κάποιο αντικείμενο φτιαγμένο από το υλικό που ακούν. Σαν παραλλαγή: Καλούνται τα παιδιά να κατονομάσουν ένα αντικείμενο που χρησιμοποιούν στην τάξη καθημερινά ακούγοντας τον ήχο που κάνει. Ποιος θα βρει τα πιο πολλά; Μπορούμε να το συνδυάσουμε και με το προηγούμενο παιχνίδι. Ποια ομάδα θα κατονομάσει τα πιο πολλά;
Διάλεξε κάτι που: Σπάει - Δε σπάει, Διπλώνεται, Τσαλακώνεται, Καίγεται -Δεν καίγεται, Πλάθεται, κοκ. Μπορούμε στη συνέχεια να δυσκολέψουμε την εντολή δίνοντας 2 χαρακτηριστικά πχ. διπλώνεται αλλά όχι χάρτινο, βαρύ αλλά όχι μεγάλο, κλπ.
Ποιο λείπει; Από μια σειρά υλικών- όχι πάνω από 6 -κρύβουμε ένα και προσπαθούν να βρουν ποιο λείπει. Δυσκολεύοντας, αν δούμε ότι τα παιδιά ανταποκρίνονται με ευκολία, αφαιρούμε σταδιακά 2 ή 3 αντικείμενα ή τα αντικαθιστούμε με κάποιο άλλο που δεν υπήρχε αρχικά.
Τα υλικά της τάξης στη σειρά: Τοποθετούμε αντικείμενα καθημερινής χρήσης στην τάξη μια ξυλομπογιά, ένα κομμάτι παζλ, έναν μαρκαδόρο, μία ξύστρα, ένα ψαλίδι, μία γόμα, ένα κομμάτι πλαστελίνη με μια συγκεκριμένη σειρά και ζητάμε από τα παιδιά να την αναπαράγουν. Εδώ τον πρωταγωνιστικό ρόλο τον έχει η Μάγισσα Μπερδεψούρα που όλο μας αναστατώνει την τάξη και μπερδεύει τα παιχνίδια και τα αντικείμενα της τάξης. Της αρέσει η αταξία και εμάς η φαντασία.
Ομαδοποιήσεις - Ταξινομήσεις: Αυτό σίγουρα είναι ένα από τα πιο συνηθισμένα παιχνίδια που μας αρέσει να παίζουμε στην τάξη με την πρώτη ευκαιρία. Μπερδεύουμε με τη βοήθεια της γνωστής μας Μαγισσούλας μαρκαδόρους, ή μολύβια, ή ξυλομπογιές, κλπ και καλούμε τα παιδιά να τα ομαδοποιήσουν κατά χρώμα, κατά είδος, κατά μέγεθος ή ό,τι άλλο.
Δίνω τη λέξη - Βρες το ρήμα: Τι κάνω με το μολύβι; ΓΡΑΦΩ. Τι κάνω με το ψαλίδι; ΚΟΒΩ κοκ. Μπορεί να παιχτεί και με εικόνες ή παντομίμα.
Βιάσου αν μπορείς αλλιώς πέτρα θα γενείς: Στην αρχή η δασκάλα στη συνέχεια ένα παιδί είναι ο Μάγος με το μαγικό ραβδί που σε μεταμορφώνει στη στιγμή όταν την εντολή δεν προλάβεις να εκτελέσεις σε πέτρινο άγαλμα. Τα παιδιά περπατούν ελεύθερα στο χώρο λέγοντας: "Περπατώ, περπατώ γύρω μου παρατηρώ μόλις ακούσω την εντολή τρέχω να εκτελέσω στη στιγμή!
Τι ήχο κάνει; Χτυπάμε ένα αντικείμενο πχ, ξύλινο ή μεταλλικό, ή τσαλακώνουμε κάτι χάρτινο, κοκ και τα παιδιά πρέπει να ακουμπήσουν κάποιο αντικείμενο φτιαγμένο από το υλικό που ακούν. Σαν παραλλαγή: Καλούνται τα παιδιά να κατονομάσουν ένα αντικείμενο που χρησιμοποιούν στην τάξη καθημερινά ακούγοντας τον ήχο που κάνει. Ποιος θα βρει τα πιο πολλά; Μπορούμε να το συνδυάσουμε και με το προηγούμενο παιχνίδι. Ποια ομάδα θα κατονομάσει τα πιο πολλά;
Διάλεξε κάτι που: Σπάει - Δε σπάει, Διπλώνεται, Τσαλακώνεται, Καίγεται -Δεν καίγεται, Πλάθεται, κοκ. Μπορούμε στη συνέχεια να δυσκολέψουμε την εντολή δίνοντας 2 χαρακτηριστικά πχ. διπλώνεται αλλά όχι χάρτινο, βαρύ αλλά όχι μεγάλο, κλπ.
Ποιο λείπει; Από μια σειρά υλικών- όχι πάνω από 6 -κρύβουμε ένα και προσπαθούν να βρουν ποιο λείπει. Δυσκολεύοντας, αν δούμε ότι τα παιδιά ανταποκρίνονται με ευκολία, αφαιρούμε σταδιακά 2 ή 3 αντικείμενα ή τα αντικαθιστούμε με κάποιο άλλο που δεν υπήρχε αρχικά.
Τα υλικά της τάξης στη σειρά: Τοποθετούμε αντικείμενα καθημερινής χρήσης στην τάξη μια ξυλομπογιά, ένα κομμάτι παζλ, έναν μαρκαδόρο, μία ξύστρα, ένα ψαλίδι, μία γόμα, ένα κομμάτι πλαστελίνη με μια συγκεκριμένη σειρά και ζητάμε από τα παιδιά να την αναπαράγουν. Εδώ τον πρωταγωνιστικό ρόλο τον έχει η Μάγισσα Μπερδεψούρα που όλο μας αναστατώνει την τάξη και μπερδεύει τα παιχνίδια και τα αντικείμενα της τάξης. Της αρέσει η αταξία και εμάς η φαντασία.
Ομαδοποιήσεις - Ταξινομήσεις: Αυτό σίγουρα είναι ένα από τα πιο συνηθισμένα παιχνίδια που μας αρέσει να παίζουμε στην τάξη με την πρώτη ευκαιρία. Μπερδεύουμε με τη βοήθεια της γνωστής μας Μαγισσούλας μαρκαδόρους, ή μολύβια, ή ξυλομπογιές, κλπ και καλούμε τα παιδιά να τα ομαδοποιήσουν κατά χρώμα, κατά είδος, κατά μέγεθος ή ό,τι άλλο.
Δίνω τη λέξη - Βρες το ρήμα: Τι κάνω με το μολύβι; ΓΡΑΦΩ. Τι κάνω με το ψαλίδι; ΚΟΒΩ κοκ. Μπορεί να παιχτεί και με εικόνες ή παντομίμα.
Βιάσου αν μπορείς αλλιώς πέτρα θα γενείς: Στην αρχή η δασκάλα στη συνέχεια ένα παιδί είναι ο Μάγος με το μαγικό ραβδί που σε μεταμορφώνει στη στιγμή όταν την εντολή δεν προλάβεις να εκτελέσεις σε πέτρινο άγαλμα. Τα παιδιά περπατούν ελεύθερα στο χώρο λέγοντας: "Περπατώ, περπατώ γύρω μου παρατηρώ μόλις ακούσω την εντολή τρέχω να εκτελέσω στη στιγμή!
Ο Μάγος σε ανύποπτο χρόνο φωνάζει "Χαρτί" ή "Γυαλί" κοκ και τα παιδιά πρέπει να τρέξουν να ακουμπήσουν ένα αντικείμενο που είναι φτιαγμένο από το υλικό που πρόσταξε ο μάγος πριν τους αγγίξει με το μαγικό ραβδί και τους μεταμορφώσει σε πέτρινα αγάλματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου