Παρασκευή, 2 Ιουνίου 2017

ΤΟ ΑΛΑΤΙ


ΤΟ ΑΛΑΤΙ


Μέσα από την αλυκή των εικόνων, γνωρίσαμε το αλάτι: 


               


                 


                                         

Παίξαμε με τις λαϊκές εκφράσεις και τις δραματοποιήσαμε.
Νερό κι αλάτι: Δυο παιδιά καθισμένα απέναντι και είναι θυμωμένα. Η νηπιαγωγός λέει, νερό και ξύδι, νερό και πιπέρι..... Μόλις όμως ακουστεί η συγκεκριμένη φράση τα παιδιά αγκαλιάζονται. Η παρεξήγηση πια έχει διαλυθεί όπως το αλάτι στο νερό.


Τον έκανε του αλατιού:


Φάγαμε ψωμί και αλάτι:


Πως πέρασες στο πάρτι Ελισάβετ; Ανάλατα μάλλον.


Ως εμπεδωτική άσκηση τα παιδιά άκουσαν μικρές προτάσεις ή μια μικρή ιστορία και ανέφεραν την λαϊκή έκφραση που θα ταίριαζε σ΄αυτό που άκουσαν.
Οι ήρωες του κουκλοθέατρου μας είπαν το ινδικό παραμύθι " ο βασιλιάς, οι τρεις κόρες και το αλάτι"
Ο Αίσωπος μας βύθισε στο ποτάμι και το αλάτι διαλύθηκε ενώ τα σφουγγάρια φούσκωσαν ( ένας γάιδαρος φορτωμένος αλάτι)
Αλλάξαμε λίγο τη ρίμα και παίξαμε το παραδοσιακό παιχνίδι "Αλάτι ψιλό, αλάτι χοντρό... έχασα τη μάνα μου και ψάχνω να τη βρω. Αλάτι δεν μου δίνει να βάλω στο ψητό".
 Και όχι μόνο:
Όταν ο ήλιος φανεί, η θάλασσα θα εξαφανιστεί: Η αλυκή- σχοινί έχει κόκκους αλατιού. Με τα καλάθια τους, οι εργάτες γυρίζουν γύρω από την αλυκή. Με το τέλος του δίστιχου αρχίζουν να μαζεύουν το αλάτι. Ποιος θα μαζέψει το πιο πολύ;


Ποια σοδειά θα έχει την πιο αλμυρή τιμή; Δύο εργάτες μαζεύουν από την αλυκή πέντε κόκκους αλατιού, ο καθένας. Τους δίνουν στους αγοραστές που περιμένουν. Οι αγοραστές γυρίζουν τους κόκκους και σημειώνουν στο πίνακα τόσες γραμμές όσες τους δείχνει κάθε κόκκος. Μετρούν και προσθέτουν τις γραμμές και πληρώνουν τους εργάτες. Ποια σοδειά ήταν η πιο αλμυρή;
Πρέπει να βιαστώ για να γίνει το γραμμάριο, κιλό: Μια αλυκή στη μέση. Στο χρόνο της κλεψύδρας, βάζουν αλάτι με το κουτάλι, ο καθένας στο δικό του πιάτο. Στο τέλος, κάθε πιάτο ζυγίζετε και τα γραμμάρια σημειώνονται. Ποιος μάζεψε το περισσότερο;( κοιτώ το πρώτο ψηφίο κι αν είναι ίδιο με κάποιο άλλο ελέγχω το δεύτερο, για να βρω το μεγαλύτερο)


Μη νομίζεις ότι το αλμυρό είναι πάντα αλμυρό. Καμιά φορά μέσα του κρύβει κάτι γλυκό: Μέσα στη λεκάνη υπάρχει μια χάντρα. Τα παιδιά ψάχνουν να τη βρουν κοιτώντας το ένα το άλλο. Όποιος το βρει, κερδίζει ένα γλύκισμα.


Πριν τελειώσει αυτή η νόστιμη γνωριμία ευχήθηκε ο ένας στον άλλον "καλή όρεξη"!
( το σχέδιο της αλατιέρας είναι φτιαγμένο με ατλακόλ και αλάτι)




Πριν μου ρίξεις αλάτι, πίσω από τη πλάτη
σε αφήνω λέγοντας σου κάτι:
Το δικό σου αλάτι, ψάξε να βρεις
σε ότι κάνεις ή σκεφτείς! 





2 σχόλια:

  1. πάρα πολύ καλές δραστηριότητες!!! Αλλωστε μόνο εσείς θα μπορούσατε να "πιάσετε" ένα τέτοιο θέμα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή