Ο ΒΑΤΡΑΧΟΣ
Τον βρήκαμε , μια μέρα της άνοιξης, στην άκρη μιας λίμνης. Δεν καταλάβαμε, αν βαριόταν ή αν ήταν λυπημένος. Όταν του προτείναμε να έρθει μαζί μας, δεν αρνήθηκε. Ο πιο γενναίος, τον έβαλε στη τσέπη του και γυρίσαμε στο σχολείο.
Τα παιδιά τού γνώρισαν το σόι του, άλλους παράξενους βατράχους που υπάρχουν και υπήρχαν στη γη. Του διαβάσαμε παραμύθια που μάλλον του άρεσαν γιατί δεν σταμάτησε να κοάζει. Στο "Είμαι ένας βάτραχος μικρούλης, ο Εμμανουήλ Α. Μπακακούλης" μας βρήκε λέξεις από το άλφα, πριν του διαβάσουμε το τέλος (άσχημος, αστείος, ανκατωσούρας, αδικαιολόγητος). Στο " Ο βάτραχος που τραγουδούσε", ιστορία από το Μεξικό, μας καλοκάρδισε και εκείνος με ένα δικό του τραγούδι. Στο " Η πριγκίπισσα και ο βάτραχος" αναστέναξε.
Τον είδαμε στεναχωρημένο και αποφασίσαμε να παίξουμε μαζί του παιχνίδια, για να του φτιάξουμε τη βατραχοδιαθέση του.
Βατραχάκια στη σειρά ποιο θα φτάσει πρώτο στη λίμνη;
Ορίζουμε μια απόσταση, ως αφετηρία ένα
βραχάκι και τέρμα τη λίμνη. Τα παιδιά
ανά δύο με πηδήματα προσπαθούν να φτάσουν πρώτα στη λίμνη τους. Στη συνέχεια
δυσκολεύουμε το παιχνίδι βάζοντας εμπόδια στο δρόμο τους, πχ. Να πηδήσουν πάνω
από ένα κορμό ή να κολυμπήσουν σα γυρίνοι κάτω από ένα εμπόδιο.
Πιάσε βατραχάκι όσες μύγες μπορείς!
Ένα
παιδί γίνεται βατραχάκι τα άλλα είναι μύγες ή κουνούπια.Το βατραχάκι- παιδί με
μια κόκκινη κορδέλα την πετά σα γλώσσα και όποιο παιδί-μύγα ακουμπήσει με αυτήν μένει ακίνητο και γίνεται
η λεία του.
Γεράκι πετά, πρόσεχε βατραχάκι εσένα κυνηγά!
Ορίζουμε με μια μπλε φόδρα ή ένα μπλε
στρωματάκι τη λίμνη-φωλιά των βατράχων. Ένα παιδί είναι το γεράκι που ξεκινά
από τη φωλιά του για να βρει φαγητό. Τα παιδιά-βατραχάκια παίζουν και
πλατσουρίζουν στη λίμνη τους τριγύρω. Με το σύνθημα της νηπιαγωγού απομακρύνονται
και ψάχνουν για έντομα, ενώ το γεράκι μόλις τα δει να σκορπίζουν ορμά για να
πιάσει όσα περισσότερα μπορεί και να τα πάει στη φωλιά του να ταΐσει τα μικρά
του. Τα παιδιά- βατραχάκια μπορούν να γλυτώσουν από το γεράκι μόνο αν βουτήξουν
και κρυφτούν στη λίμνη τους.
Ξέρω να μετρώ καλά κι έτσι βρίσκω τη φωλιά!
Σκορπίζουμε στο πάτωμα φύλλα από
νούφαρα που έχουμε φτιάξει με τα παιδιά. Στο τέλος της διαδρομής βρίσκεται η
λίμνη. Τα παιδιά με ένα ζάρι που το πετούν επιλέγουν τη διαδρομή τους πάνω στα
νούφαρα για να φτάσουν στη λίμνη τους. Πρέπει να πατήσουν σε τόσα νούφαρα όσα
δείχνει το ζάρι. Όποιος φέρει έξι, πχ. Είναι τυχερός μιας και με ευκολία
πηδώντας σε έξι φύλλα φτάνει εύκολα στη λίμνη. Αν φέρει όμως ένα πρέπει να
επιλέξει ποιο είναι ποιο κοντά ώστε πηδώντας σε αυτό με ένα πήδημα μπορεί να φτάσει στη λίμνη του.
Μπορούμε στην αρχή να το παίξουμε χωρίς ζάρι ορίζοντας στα παιδιά ότι πρέπει να
πηδήσουν σε όλα τα φύλλα για να φτάσουν στη λίμνη με όποια σειρά εκείνα
επιλέξουν.
Πεινάς βατραχάκι;
Ορίζουμε μια διαδρομή. Στο τέλος αυτής
έχουμε σκορπίσει διάφορα έντομα. Τα παιδιά-βατραχάκια πετούν το ζάρι και
ανάλογα με τον αριθμό που θα φέρουν κάνουν τα αντίστοιχα πηδήματα που τους
φέρνει πιο κοντά στο μεζέ τους. Σκοπός να κάνουν όσο μεγαλύτερο άλμα μπορούν.
Όποιο παιδί καταφέρει να βρεθεί πιο κοντά στα έντομα με τα άλματά του κερδίζει.
Στη σειρά νούφαρα μετρώ κι έτσι βρίσκω μεζέ λαχταριστό!
Σκορπίζουμε τα φύλλα στο πάτωμα και
πάνω σε κάποια από αυτά αφήνουμε ένα έντομο. Τα παιδιά-βατραχάκια πετούν το
ζάρι και ανάλογα με τον αριθμό που θα φέρουν πρέπει να σκεφτούν και να πατήσουν
πάνω σε τόσα φύλλα ώστε το τελευταίο πήδημά τους να τους οδηγήσει σε ένα φύλλο
που έχει πάνω του ένα λαχταριστό έντομο. Προσοχή! Πρέπει να μετρήσουν και να
πηδήσουν πάνω σε άδεια φύλλα και να καταλήξουν σε ένα φύλλο με ένα έντομο πάνω
τους.
Θέλω να ξεκουραστώ από τον τρελό χορό ψάχνω ψάχνω για να βρω νούφαρο
ελεύθερο!
Σαν τα μουσικά στεφάνια. Νούφαρο και
βατραχάκι. Με τη μουσική χορεύουν στο χώρο και με την παύση ψάχνουν να βρουν
ένα νούφαρο να ξεκουραστούν. Έλα όμως που τα νούφαρα ολοένα και λιγοστεύουν;
Ποιο βατραχάκι τυχερό θα ξεκουραστεί μετά το τρελό χορό;
Bρες τον πρίγκιπά σου! Ή Φίλα το βάτραχό σου!
Η Πριγκίπισσα με τα μάτια κλειστά προσπαθεί να ξεχωρίσει από τη φωνή τον «Πρίγκιπα Βάτραχο» που κοάζει ανάμεσα στα άλλα βατράχια και να τον φιλήσει. Ο Πρίγκιπας φορά κορώνα και με την αφή αφού τον πλησιάσει μπορεί να τον αναγνωρίσει. Ο Πρίγκιπας Βάτραχος όμως δε στέκεται στο ίδιο σημείο… μετακινείται συνεχώς και της κάνει τη ζωή δύσκολη!
- Σημαδεύω και χτυπώ τον βάτραχο που αγαπώ!
Τα βατραχάκια σε κύκλο με ένα παιδί να είναι ο Πρίγκιπας βάτραχος. Η Πριγκίπισσα ανάμεσά τους με ένα μπαλάκι στο χέρι. Με το σύνθημά μας τα βατράχια απομακρύνονται. Η Πριγκίπισσα πρέπει να σημαδέψει και να πετύχει με το μπαλάκι τον Πρίγκιπα-βάτραχο!
Φτιάξαμε κατασκευές και ζωγραφιές, για να τον ευχαριστήσουμε. Η αλήθεια είναι ότι άρχισε να πεινάει και προσπάθησε να φάει τη γόμα, τη κηρομπογιά, το χαρτί.Βγήκαμε στην αυλή και του μαζέψαμε έντομα και ηρέμησε τη πείνα του.
Τι του χαρίσαμε;
Φίλους για να μην αισθάνεται μόνος.
Χρώματα πολλά για να ομορφύνει τη λίμνη του
Παιχνίδια ξεγνοιασιάς στα βούρλα.
Και ίσως μία πριγκίπισσα, όπως εκείνος τη φαντάζεται.
Μετά από μερικές μέρες τον πήγαμε πίσω στη λίμνη, τον αφήσαμε στα ήσυχα νερά της και του είπαμε όλοι μαζί ένα τραγούδι, πριν τον αποχαιρετίσουμε.
Βάτραχε, άκου μία συμβουλή:
Θέλει γλέντι και τραγούδι,
για να ανθίσει της ζωής το λουλούδι!
Μετά από αρκετές μέρες, κάποιοι ήρθαν από τη λίμνη και μας είπαν ότι τον είδαν. Ήταν καλά, αλλά όχι έτσι όπως τον είχαμε δει εμείς.
Μπράβο βάτραχε! Να περνάς πάντα υπέροχα!
bravo koritsia
ΑπάντησηΔιαγραφή