Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2017

ΜΙΑ ΜΑΓΙΣΣΑ...


ΜΙΑ ΜΑΓΙΣΣΑ...


Είναι καλή, είναι κακή και στο παραμύθι δίνει πλοκή.
Με τα κόλπα της τα μαγικά, φέρνει πάνω κάτω όλο τον ντουνιά.

-Ξέρω μάγισσες πολλές, από παραμύθια και από άλλες εποχές: Τα παιδιά θυμούνται και αναφέρουν γνωστές μάγισσες που γνωρίζουν.(τη Φουφήχτρα που καταπίνει τα δάκρυα των παιδιών, τη μάγισσα του καταραμένου δάσους που φτιάχνει φίλτρα, αυτή που μεταμόρφωσε τον πρίγκιπα σε βάτραχο, τη μάγισσα Ανακατωσούρα που επισκέπτεται τη τάξη μας, τη μάγισσα Δικτατορία που δεν αφήνει τους ανθρώπους να μιλήσουν και να τραγουδήσουν, τη μάγισσα στη  μικρή γοργόνα, στη Πεντάμορφη, και στη Χιονάτη)

-Κλείνω τα μάτια και αφήνω τη φαντασία, να της δώσει όνομα και μορφή, χωρίς να χρησιμοποιήσω ούτε μια λέξη μαγική: Τα παιδιά τη βάφτισαν Κακίστρω. Έχει ένα μαγικό ραβδί. Είναι γριά, κακιά, φοράει ένα καπέλο και έχει μαύρα όμορφα μαλλιά. Τα μάτια της είναι καστανά και έχει δόντια δεινοσαύρου. Τα νύχια της είναι βαμμένα μαύρα και τα χείλη της, πότε τα βάφει με μαύρο κραγιόν και πότε με μοβ.
Φίλες έχει τις άλλες μάγισσες και φίλους τους άλλους μάγους.
Τα αγαπημένα της φαγητά είναι ζελές από τα δάκρυα των παιδιών, σούπα με βατράχια, μήλο με σκουλήκια και σούπες με αράχνες.

-Μια βραδιά που κοιμόταν βαθιά, μπήκαμε στο κάστρο της κρυφά.Τι είδαμε εδώ και εκεί, το σχεδιάζουμε  σε ένα χαρτί.


(μαγικό φίλτρο, καζάνι. μήλο δηλητηριασμένο, σκούπα, μαγικό ραβδί,φόρεμα, το φλιτζάνι της, το πιάτο με τη σούπα αράχνης, το καπέλο της, νυχτερίδα και ξύλα για το τζάκι της)

- Ο Μιχάλης στραβοπάτησε ξαφνικά και έπεσε σε ένα έπιπλο παλιό και το κρυφό έγινε φανερό. Η Κακίστρω πετάχτηκε στο πι και φι και εμείς από το φόβο μας κατουρήσαμε το...... Θεέ μου, τι ντροπή!
Η μάγισσα- νηπιαγωγός ζητά από τα παιδιά να μιμηθούν ζώα (φωνητικά ή κινητικά). Τους ζητά να τρέξουν, να ξαπλώσουν ανάσκελα, μπρούμυτα, να περπατήσουν με μεγάλα βήματα, να γίνουν αγάλματα. Όποιο παιδί παραβεί τις εντολές της, το κλείνει στη φυλακή-παρεούλα.

-Διαβάζω για το παράπονο που κρύβει στη καρδιά κι ας βοήθησε κάποτε μεγάλους και παιδιά.


Τα παιδιά τη παραπονιάρα μάγισσα τη βάφτισαν Μπαλαμπούλα και επειδή εκείνη μπορεί να τα κάνει όλα, παίξαμε μαζί της ένα παιχνίδι.

-Αν ήμουν κι εγώ κάτι άλλο στη ζωή, θα σου ζητούσα να μου πραγματοποιήσεις μια ευχή: Στη παρεούλα υπάρχουν εικόνες ανάποδα. Το κάθε παιδί τραβά μια εικόνα και μ' αυτό που τυχαίνει, ζητά το μαγικό από την μάγισσα Μπαλαμπούλα.


Οι άνθρωποι να μη με σκοτώνουν και να τους κάνω να γελάνε, γαργαλώντας τους (αράχνη).
Θέλω να γίνω μια γάτα γιατί είναι γλυκούλες και δεν τις φορτώνουν (γάιδαρος).
Ένα μαγικό φίλτρο για να μην αρρωστήσω ποτέ.(πρόσωπο)
Θέλω να μείνω πάντα μισοφέγγαρο γιατί βαρέθηκα να τρώω, να παχαίνω και μετά να αδυνατίζω.
Οι άλλες μου οι φίλες είναι στη τσάντα του παιδιού και νοιώθω μόνη. Ελευθέρωσε τες.(γόμα)
Να γίνω πάλι παιδί.
Να μου βγάλεις τις ρόδες και να με κάνεις υποβρύχιο(αυτοκίνητο).
Να γίνω ένα δέντρο που να έχω πάντα φύλλα γιατί τον χειμώνα κρυώνω.
Θέλω φτερά για να πετάξω και να γνωρίσω όλο τον κόσμο.(παπούτσια)
Ζήτα από τον αέρα να μη μου πάρει ποτέ τα πέταλα μου.
Πάνω μου, να υπάρχουν πάντα όμορφες ζωγραφιές.(μαυροπίνακας)
Να με κάνεις αετό, για να είμαι βασιλιάς των πουλιών.
Να βρω την οικογένεια μου. (παπάκι)
Κάνε να μη σπάει ποτέ η μύτη μου γιατί δεν μου αρέσει να με ξύνουν.
Θα ήθελα να έχω χέρια και όταν με βλέπουν οι μετεωρολόγοι να τους χαιρετώ (αστέρι)
Δεν θα ήθελα ποτέ να με γεμίσουν με σπανακόρυζο (πιάτο)
Θέλω ανθρώπινη φωνή για να λέω όλα τα αστεία από τα καρναβάλια (μάσκα)
Θέλω να γίνω γίγαντας, για να γνωρίσω τον εγωιστή γίγαντα (παιδί)

Βοηθήσαμε τη Μπαλαμπούλα να  γυρίσει στο κάστρο της.

Πήρε το μαγικό ραβδί και έκανε κατιτί.








Τη φτιάξαμε με χαρτοκοπτική και κολλάζ.
Καλό σεργιάνι, όπου κι αν πας και μας εδώ μη μας ξεχνάς
(ομαδική εργασία με ζωγραφική και κολάζ)

Όλοι μας μες στη ζωή, χρειαστήκαμε μια λέξη μαγική
για να μας βγάλει από μια δύσκολη στιγμή.
Ζήσε στο όνειρο και στο παραμύθι και μαζί με το κουκί και το ρεβίθι, 
μεταμόρφωσε το δικό μου παραμύθι

2 σχόλια: