Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2021

ΜΠΛΕ ΚΑΙ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ ΣΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ ΤΟ ΦΙΛΙ

 ΜΠΛΕ ΚΑΙ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ
ΣΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ ΤΟ ΦΙΛΙ


Αλκυόνα στο άσπρο χιόνι τα μικρά της μεγαλώνει.
Τον ουρανό κοιτά και τη θάλασσα παρακαλά:
-Το νερό σου θάλασσα μου αλμυρή,
 να το πηγαινοφέρνεις με υπομονή
Άσε να μεγαλώσω τα γλυκά μου μωρά,
 που τα φροντίζω στα βράχια κοντά.
Ο ήλιος κι η θάλασσα
 άκουσαν του πουλιού τη προσευχή 
και του έδωσαν υπόσχεση σιωπηλή.
Ο ήλιος της έκλεισε το μάτι 
και η θάλασσα τη στόλισε μ' αλάτι,
κυλώντας απαλά στα μπλε της τα φτερά.

- Αλκυόνα φωνάζει το Α και 'γω μπαίνω στη φωλιά: Τα παιδιά-αλκυόνες πετούν στον ανοιχτό χώρο. Αν ακούσουν λέξη που αρχίζει από το γράμμα Α μπαίνουν στη φωλιά τους . Ειδάλλως συνεχίζουν να πετούν.
- Αλκυόνα σε βλέπω και ακολουθώ τον δικό σου τον ρυθμό: Τα παιδιά- αλκυόνες πετούν, κλωσούν τα αυγά τους, κουρνιάζουν, τιτιβίζουν, πιάνουν ψάρια στη θάλασσα και ταΐζουν τα μικρά τους(μιμητικές κινήσεις)
-Είναι ώρα για φαγητό μέσα από το αλμυρό νερό: Σε μια θάλασσα- σχοινί υπάρχουν τυπωμένα ψάρια. Γύρω από τη θάλασσα υπάρχουν βράχοι-τουβλάκια. Το παιδί στο βράχο στέκεται στα γόνατα και με το σύνθημα μαζεύει- τρώει όσα ψάρια προλάβει. Ποια αλκυόνα χόρτασε; Ποια πεινάει ακόμα;
-Σε θάλασσα φουρτουνιασμένη, η αλκυόνα το παιδί περιμένει: Σε μπλε φόδρα-θάλασσα υπάρχουν αυγά-μπάλες. Έξι παιδιά κρατούν το πανί. Με τη φουρτούνα η φόδρα κουνιέται και τα παιδιά προσπαθούν να κρατήσουν τις μπάλες μέσα στη φόδρα.
- Πόσα αυγά γέννησε η αλκυόνα στη φωλιά; Τα τουβλάκια φτιάχνουν τη φωλιά της αλκυόνας με μία είσοδο. Ποιο παιδί θα μπορέσει να βάλει το αυγό-μπαλάκι μέσα στη φωλιά;
-Εύκολο κυρία είναι αυτό, το πρώτο σχόλιο.
-Για να δούμε. ( στα 20 παιδιά, τρία αυγά γέννησε η αλκυόνα)
-Προτεινόμενα φύλλα εργασίας:
Η αλκυόνα κλωσά τα αυγά σε πολύχρωμη φωλιά.
Μια μεγάλη αγάπη που χάθηκε από την αλαζονεία
και την έπλασε η αρχαία μυθολογία.
(γιατί τα ονόματα γράφτηκαν διαφορετικά; Ρωτήστε τα παιδιά)
Στη πλάτη της μια εποχή "κουβαλά"
καθώς ακόμα περιμένει στην ακρογιαλιά.
Είμαι κοντά σου αλκυόνα μου μικρή 
φορώντας μια μάσκα από χαρτί.
-Αλκυόνα μου μικρή, σε ψάχνω απ' το πρωί.
Κοίτα! Ο βοριάς τώρα "σιωπά"
 και τα κύματα αγκαλιάζουν απαλά την αμμουδιά.
-Έψαχνα ψάρια πολλά. Να ταΐσω τα παιδιά μου
τα μονάκριβα μου.
Πατρόν εργασιών: 









 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου