Κυριακή, 4 Δεκεμβρίου 2016

ΣΧΗΜΑΤΑ

ΓΡΑΜΜΕΣ ΚΑΙ ΣΧΗΜΑΤΑ



Η καμπύλη και η ευθεία ένα χειμωνιάτικο πρωί βγήκανε έξω στον κόσμο να γνωρίσουνε τη γη. Μπρος πηγαίνει η ευθεία πίσω η καμπύλη ακολουθεί βλέπουν κι ένα σχολείο και τρυπώσανε εκεί...
Μας έμαθαν λοιπόν πως να τις χρησιμοποιούμε για να δημιουργούμε. Πειραματιστήκαμε με διάφορους τρόπους και υλικά. Και το αποτέλεσμα; 


Μας γνώρισαν ακόμη διάφορους διάσημους ζωγράφους που στα έργα τους οι γραμμές ήταν το κυρίαρχο στοιχείο τους. Μάθαμε πως να τις χρησιμοποιούμε για να φτιάχνουμε παρόμοια έργα τέχνης.

Γ. Μόραλης


Πωλ Κλέε


Β. Καντίνσκυ


Πιτ Μοντριάν


Χουάν Μιρό


Ανρί Ματίς


Τα παιδιά επέλεξαν και ζωγράφισαν τον άνθρωπο του Πωλ Κλέε. Δεν τα πήγαν κι άσχημα!


Σημεία, ευθείες και καμπύλες μας μετέφεραν στο μαγικό τους κόσμο αντιγράφοντας ζωγραφικούς πίνακες αυστραλιανών ζωγράφων


Και μας οδήγησαν τέλος εκεί απ' όπου ξεκίνησαν  στο μέρος όπου καμπύλες κι ευθείες σχηματίζουν τα γνωστά μας επίπεδα σχήματα...
Και τα παιδιά χωρίστηκαν σε τέσσερις φυλές ανάλογα με το σχήμα που επέλεξαν Η φυλή του κύκλου, του τριγώνου, του τετραγώνου και του ορθογώνιου. Και το παιχνίδι αρχίζει...
Σχηματοσυλλέκτες: Κάθε φυλή έπρεπε να συγκεντρώσει στο χώρο της μέσα σε ορισμένο χρόνο όσα περισσότερα αντικείμενα της τάξης έβρισκαν με το σχήμα της φυλής τους. Χαμός! Η τάξη έγινε φύλλο και φτερό αλλά άξιζε τον κόπο! Στο τέλος του χρόνου η κάθε φυλή καταμετρά τη "λεία" της και η νικήτρια ομάδα ένα μπισκότο στο σχήμα της φυλής.
Βρες τη σωστή κάρτα: Στο χώρο σκορπισμένες διάφορες κάρτες με αντικείμενα κυκλικά, τριγωνικά,κοκ... Πχ. ρολόι, κομμάτι πίτσας, κορνίζα, ταψί, τετράδιο, ρόδα, κλπ. Οι φυλές καλούνται να συγκεντρώσουν σε ορισμένο χρόνο όσες περισσότερες κάρτες βρουν. Για κάθε κάρτα σωστή κερδίζουν έναν βαθμό. Εάν συγκεντρώσουν λάθος σχήματα-αντικείμενα αφαιρείται ένας βαθμός.
Ο πιο γρήγορος κερδίζει: Η κάθε φυλή θα πρέπει να συγκεντρώσει στο χώρο της όλα τα χαρτονένια σχήματα που της αντιστοιχούν...Η τετράγωνη φυλή τα τετράγωνα, η φυλή του κύκλου τους κύκλους,κοκ... Τα σχήματα είναι μπερδεμένα στα τέσσερα τραπέζια της τάξης και είναι ισάριθμα. Με το σύνθημά μας ξεκινούν. Η φυλή που θα τα συγκεντρώσει πρώτη είναι και η νικήτρια.
Φτιάξτε το δικό σας μοτίβο: Αφού συγκέντρωσε η κάθε φυλή τα σχήματα που της αντιστοιχούν φτιάχνει το δικό της μοτίβο και στη συνέχεια το αποτυπώνει στο χαρτί και το χρωματίζει όπως αυτή θέλει και με το υλικό που επιλέγει...

Η φυλή του κύκλου με λαδοπαστέλ



Η φυλή του τριγώνου με ξυλομπογιά




Η φυλή του τετραγώνου με μαρκαδόρο



Η φυλή του ορθογωνίου με μεικτή τεχνική



Μάντεψε τι κουβαλάς στην πλάτη σου: Κολλάμε στην πλάτη ενός παιδιού ένα σχήμα χωρίς να το έχει δει και τα παιδιά με πληροφορίες προσπαθούν να το βοηθήσουν να μαντέψει ποιο σχήμα έχει στην πλάτη του, πχ. Με αυτό το σχήμα σχεδιάζεις μια σκεπή... ή έχει τέσσερις πλευρές αλλά όχι ίσες... το σχήμα ενός φύλλου χαρτιού, κοκ.
Μάντεψε ποιο σχήμα ζωγραφίζω: Ένα παιδί ξαπλωμένο μπρούμυτα στο πάτωμα και ένα άλλο "σχεδιάζει" στην πλάτη του με ένα ξυλάκι ή με το δάχτυλο ή με έναν κλειστό μαρκαδόρο ένα σχήμα που πρέπει να μαντέψει.

Το προσχέδιο στη παρεούλα. Παρατηρούν ότι ο πίνακας είναι φτιαγμένος με σχήματα. Το κάθε παιδί κρατά ένα μικρό κύβο και τον τοποθετεί όπου θέλει, ονοματίζοντας το σχήμα.Ταξινομούν τα κομμένα σχήματα, παρατηρούν ποιο κομμάτι πρέπει να πάρουν και η σύνθεση αρχίζει. Το αποτέλεσμα ήταν η παρακάτω ομαδική.


















3 σχόλια:

  1. Χαίρομαι να περιδιαβαίνω στο ιστολογιό σας! Συγχαρητήρια για την όμορφη δουλειά και συνεργασία σας! ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τι να γράψω κι εγώ τώρα Νίνα μου!!!! Εξαίρετη η δουλειά σας , όπως πάντα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή