Τετάρτη, 2 Ιουνίου 2021

ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΒΓΑΛΕΙ ΤΟ ΦΙΔΙ ΑΠΟ ΤΗ ΤΡΥΠΑ;

 ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΒΓΑΛΕΙ ΤΟ ΦΙΔΙ ΑΠΟ ΤΗ ΤΡΥΠΑ;

Έστειλα πρόσκληση ιδιωτική στα ερπετά που βρίσκονται στη γη.
Σε ένα φίδι απ' τη Βεγγάζη, που είναι όλο σκέρτσο και όλο νάζι.
Σε μια χελώνα, πριν καιρό, πολύ, για να προλάβει τη κλειστή γιορτή.
Σε μια σαύρα με χρώμα πρασινωπό, για να παίξουμε κρυφτό και κυνηγητό.
Σε έναν κροκόδειλο φαγανό, αν και δεν πιστεύω να αφήσει το ποταμίσιο νερό.
Σε ένα γυμνοσάλιαγκα έγραψα υστερόγραφο μικρό:
"Ρίξτε κάτι επάνω σας, πριν έρθετε εδώ."
Σε ένα σαλιγκάρι γκρι, που περιμένει υπομονετικά τη βροχή.
Ήρθανε όλοι και τους ευχαριστώ.
Περάσαμε όμορφα στης φύσης το σπιτικό.

- Τα γνωρίσαμε, μάθαμε για τη ζωή τους και τις συνήθειες τους. Ο καθένας διάλεξε το δικό του ερπετό και το ζωγράφισε.

-Κίνηση ή χασμουρητό εξαρτάται από τη φράση που θα πω: Επιλέγουν το δικό τους ερπετό. Ακούνε μία πρόταση και ανάλογα με την εποχή, που καταλαβαίνουν, κινούνται ή κοιμούνται.(πχ το κρύο είναι βαρύ, λατρεύω τις φράουλες, έστυψα μια πορτοκαλάδα, αλκυόνα φτερουγίζει κλπ.)
-Φίδι ψάχνει το αυγό, γιατί δεν είχε μυαλό: Τα παιδιά- φίδια γέννησαν αυγά, αλλά δεν θυμούνται που τα έβαλαν. Αυγά με το όνομά τους κρύβονται μέσα στη τάξη. Προσπαθούν να βρουν μόνο εκείνο που γράφει το δικό τους όνομα.
-Κροταλίας στη στροφή, όταν έρχεται η ακοή: Τα παιδιά σε κύκλο. Ένα παιδί στη μέση με κλειστά τα μάτια. Κάποιο παιδί από τον κύκλο χτυπά ένα βαζάκι που έχει μέσα ένα τουβλάκι. Το παιδί, που είναι στο κέντρο, μόνο ακούγοντας, πρέπει να πλησιάσει και να πιάσει τον κροταλία.
-Σε θαυμάζω από κοντά και σε περπατώ προσεχτικά: Σχοινιά τυλιγμένα σαν το καβούκι του σαλιγκαριού. Το παιδί μπαίνει στο κέντρο προσεχτικά και βγαίνει από κει, πισοπατώντας. Βήματα μικρά και προσεχτικά. χωρίς να πατήσει το καβούκι-σχοινί.
Σαύρες στα χόρτα παραφυλούν, ακρίδα να γευτούν: Στη μέση του στεφανιού μια ακρίδα και σε ίση απόσταση δυο παιδιά-σαύρες. Με το σύνθημα, ποια σαύρα θα χορτάσει και ποια θα μείνει νηστική;
-Τίποτα δεν αφήνει και ότι βρει το καταπίνει: Τα παιδιά σε δύο ομάδες χωρισμένα. Αρσενικά φίδια και θηλυκά. Κάθε ομάδα επιλέγει ένα αντικείμενο μέσα από τη τάξη και ξαπλώνει ανάσκελα, κρύβοντας το αντικείμενο κάτω από τις μπλούζες τους. Τα παιδιά της άλλης ομάδας επιλέγουν το φίδι που θέλουν. Με την αφή βρίσκουν και αναφέρουν το αντικείμενο που έχει καταπιεί το φίδι. Σημειώνονται οι σωστές απαντήσεις και έχουμε νικητή.
-Σε ποταμίσιο νερό, πάω για να δροσιστώ: Σε μπλε φόδρα βρίσκονται κάρτες λευκές και κάποιες που έχουν το πρόσωπο ενός κροκόδειλου. Τα παιδιά σε κύκλο λέγοντας την παραπάνω ρίμα κινούνται. Μετά το τέλος της ρίμας, ένα παιδί σηκώνει μία κάρτα. Αν είναι λευκή μένει στο παιχνίδι. Αν δεν είναι βγαίνει.
-Φίδι τρομερό και 'γω μια λέξη ψάχνω να βρω: Ένα φίδι που το σώμα του έχει γράμματα κεφαλαία. Το παιδί γυρίζει μία κάρτα και πρέπει να βρει μια λέξη που αρχίζει, από το γράμμα που έτυχε. Πριν φύγει πρέπει πάνω στο κεφαλαίο γράμμα να βάλει το αντίστοιχο μικρό.
-Κινείται δεξιά κι αριστερά και πρέπει να έχω τα μάτια μου ανοιχτά: Το σχοινί- φίδι. Η μια του άκρη δένεται σε μία καρέκλα και η άλλη άκρη κινείται από τη νηπιαγωγό. Τα παιδιά πηδούν από πάνω, προσπαθώντας να μη το πατήσουν.
-Χελώνα μου πεινασμένη, στον αγρό κάτι σε περιμένει: Δυο παιδιά ζευγάρι. Το ένα το κεφάλι της χελώνας και το άλλο το καβούκι. Πρέπει να φτάσουν το μήλο, να το πάρουν και να γυρίσουν στην αφετηρία.(Πως κυρία; Είναι δύσκολο. Αλλά βρήκαν τον τρόπο.)
-Βασιλική κόμπρα στο ψαθί, τη φλογέρα καρτερεί, να χορέψει, να χαρεί: Κάθε παιδί-κόμπρα μέσα σε ένα στεφάνι. Ακούνε τη ρίμα σε δύο ρυθμούς και ανάλογα κινούνται αργά ή γρήγορα.

-Βρήκαμε διαφορές, ανακαλύψαμε ένα σαλιγκάρι, βρήκαμε χαμένα αντικείμενα. Οδηγήσαμε τον κροκόδειλο στο ποτάμι και ζωγραφίσαμε με το ίδιο χρώμα σαλιγκάρια  με σημείο αναφοράς τη θέση τους.


-Η σαύρα η Νίκη μας γνώρισε το γράμμα Σ. Βρήκαμε λέξεις από το γράμμα αυτό. Παίξαμε με αινίγματα.
Και φυσικά με τις λέξεις που βρήκαμε φτιάξαμε μικρές ρίμες.
Κάπως έτσι:
Το Σ έφυγε από…
το σκουλήκι και έφαγε ένα φύκι.
τη Σοφία και ταξίδεψε στην Αγγλία.
το σφουγγάρι και το βρήκε ένα ψάρι.
τη σκούπα και έφαγε μία σούπα
τα σκουπίδια και βρήκε τα κρεμμύδια.
το σκουμπρί και φόρεσε ένα βρακί.
το σαλιγκάρι και πήγε να παίξει με το ζάρι.
τη σακούλα και βρήκε τη μανούλα.
τη σαύρα που είχε πόδια μαύρα.
το σκυλί που τσακώθηκε με το γατί.
τη σουπιά που έσπασε τα αυγά.
το σουβλάκι που έψαχνε το καλαμάκι.
τη σέλα που φορούσε μια μασέλα.
το σώμα και πήγε σε έναν αρραβώνα.

-Γνωρίσαμε το κροκοδειλάκι που είχε μια παράξενη περιπέτεια και ο Βοριάς το έστειλε, με τη βοήθεια των παιδιών πίσω στη πατρίδα του.
Δεν είναι τρομερό,
 αν είναι χάρτινο και χρωματιστό.

Άσε το χαμόγελο το πλατύ
 και πες μου τι έχεις καταπιεί;

Σαλιγκάρι μου μικρό,
 που βρήκες αυτό το καβούκι το παρδαλό;


Νόμιζες ότι επειδή είσαι ένα ζώο αργό, 
θα σε άφηνα με παράπονο πικρό;

Πριν πέσω στο λάκκο με τα φίδια...
ο λαός μου έμαθε μία λέξη που λέγεται
"δρομίδια".










 






















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου