-Στο σπίτι το μικρό δίνω μια λύση για να σωθώ: Υπάρχει ένα σπίτι φτιαγμένο από τουβλάκια. Ποιος μπαίνει μέσα στο σπίτι; Οι καρτέλες των ονομάτων τους ανάποδα γυρισμένες και το παιδί που αναγνωρίζει το όνομα του μπαίνει μέσα (ανα δύο, ανάλογα τον αριθμό των παιδιών). Μπροστά στο σπίτι υπάρχουν κάρτες ανάποδα γυρισμένες και τραβούν μία.
Φαντάζονται και απαντούν στην ερώτηση: Αν το σπίτι σας ήταν φτιαγμένο από... ποιος ή πως θα μπορούσαν να σας το χαλάσουν;
Σπίτι φτιαγμένο από...
άμμο (ένα κύμα, ο αέρας, μια μεγάλη πέτρα, ένα παιδί με φτυάρι και κουβαδάκια)
άχυρα ( οι αγελάδες που θα τα έτρωγαν)
χόρτα ( ο κηπουρός που θα τα ξεριζώσει, ένα τρακτέρ με φρέζα και οι κατσίκες που θα τα μασούσαν)
καραμέλες ( κάποια παιδιά από το νηπιαγωγείο θα πήγαιναν να τις πάρουν)
μανιτάρια ( μια μαγείρισσα για να τα τηγανίσει και τα στρουμφάκια για να μείνουν)
μπισκότα ( τα παιδιά που θα τα φάνε και ένας τεράστιος κουβάς με γάλα)
σοκολάτα ( ο τρίφτης, η μαμά που θα τη πάρει για να μου φτιάξει ζεστή σοκολάτα και αν είναι Χριστούγεννα, ο άγιος Βασίλης)
τούβλα ( ένα τάνκ, ένας εκσκαφέας)
παγάκια (ο ήλιος θα τα λιώσει, η φωτιά, ένας άνθρωπος που θα τα πάρει για να τα βάλει στο ούζο του)
ξύλα ( η φωτιά, θα τα κόψει ένας κύριος με πριόνι για να τα βάλει στο τζάκι ή για να κάνει έπιπλα)
- Ένα τεστ μικρό για το σχολείο το μικρό: Στα τραπέζια υπάρχουν τουβλάκια σε σχήμα σταυρού για να μη μπορεί ο ένας να δει από τον άλλον. Το φύλλο εργασίας δίνεται και η κυρία γίνεται "αόρατη". Όποιος τελειώσει δίνει το φύλλο χωρίς φυσικά βαθμολογία.( μεταξύ μας τώρα, από τα 18 παιδιά τα 6 απάντησαν σωστά. Αν ήταν εδώ ο Ρούνι θα μας είχε φάει)Να περνάτε καλά
ανάμεσα στων λουλουδιών τη μοσχοβολιά!
Ο ωραίος Δαρείος
- Κάθε απάντηση σωστή, ένα ψάρι για τροφή: Δύο πιάτα. Ένα για κάθε ομάδα. Στη σωστή απάντηση ο παίχτης βάζει ένα ψάρι μέσα στο πιάτο. Τα ψάρια μετριούνται με το τέλος των ερωτήσεων από τα παιδιά.
- Επίθετα, λέξεις που στολίζουν μια άλλη λέξη: Σε Α3 υπάρχουν επίθετα που χαρακτηρίζουν τον γάτο. Αν νομίζεις ότι σου θυμίζουν τον γάτο, ζωγραφίζεις το ψάρι που είναι δίπλα στη λέξη. Θυμάσαι τη σκηνή από το παραμύθι που δίνει στον Δαρείο αυτό το χαρακτηριστικό; Ποιον λέμε ζηλιάρη; Ποιον λέμε λαίμαργο; Με τα επίθετα στολίζουν και τις τρεις λέξεις-γένη (Δαρείος, Τασία, γατί). Στη λέξη "λαίμαργος", το παιδί που παίζει λέει: ο λαίμαργος Δαρείος, η λαίμαργη Τασία, το λαίμαργο γατί. Βέβαια υπήρχε και αυτό: ο ζηλιάρης Δαρείος, η ζηλιάρα Τασία, το ζηλιάρο γατί.
- Ο Τίτος ψάχνει τον Δαρείο, όχι φυσικά μέσα στο κρύο: Τα παιδιά σε κύκλο σιωπηλά. Ο Τίτος-παιδί, με κλειστά μάτια, ακούει ένα παιδί να λέει μία φράση ή να νιαουρίζει. Ποιο παιδί ήταν ο Δαρείος;
Μέσα στον χαμό ήρθα να πάρω ένα ψωμί φουσκωτό:(φύλλο εργασίας)
Ο πρασινομάτης γάτος, αν και ζωηρός ήταν και ευγενικός.
Κέρασμα υγιεινό στης Παρασκευής το πρωινό.
Σε στολίσαμε με χρώματα πολλά,
και εσύ φρόντισε να τρως υγιεινά.
Ιστορίες του κλόουν
Τα δάκρυα και το χαμόγελο
(Γ. Μαρίνος)
-Μετά την ανάγνωση του παραμυθιού παίζουμε το παιχνίδι των ερωτήσεων. Χωρισμένα τα παιδιά σε δύο ομάδες. Στη μία πλευρά του καβαλέτου υπάρχουν οι ερωτήσεις σε Α3. Στην άλλη υπάρχουν τα ονόματα των ομάδων και σημειώνονται οι σωστές απαντήσεις. Κάθε παίχτης επιλέγει μια ερώτηση και ζωγραφίζει την απάντηση, χωρίς όμως να ζητηθεί αυτή τη φορά η βοήθεια της ομάδας, που ανήκει.( στη τελευταία ερώτηση απαντούν και οι δύο ομάδες και κερδίζει αυτή που θα βρει τα περισσότερα αντικείμενα)
-Στη τσέπη του κλόουν τη παλιά υπάρχουν πράγματα πολλά. Μα εκείνος τα μοιράζει δεξιά κι αριστερά γιατί ξέρει τι θα πει προσφορά: Μέσα σε μια τσέπη παλιά υπάρχουν εικόνες από διάφορα αντικείμενα. Κάθε παιδί φορά το καπέλο του κλόουν και τραβά μία κάρτα και απαντά σε ποιον θα δώσει το αντικείμενο και γιατί.
-Θα σε ανεβάσω στο βάθρο στη στιγμή, μόνο με την αφή: Στο καβαλέτο υπάρχουν βάθρα. Το παιδί με κλειστά μάτια, προσπαθεί να κολλήσει τον Μαρίνο πάνω στο βάθρο(ακούσαμε μόνο το γέλιο του κλόουν)
Γέλιο και χαρά
με τις μπάλες να γυρνάνε κυκλικά!
Μαρίνε θα βάλω σχέδια πολλά
πάνω στη δική σου φορεσιά!
(κάθε κομμάτι του κλόουν έχει μια συγκεκριμένη γραμμή
και με αυτή πρέπει να συμπληρώσουν το υπόλοιπο σχέδιο)
Το χαμόγελο του το βρήκε τελικά.
Που;
Που αλλού; Ανάμεσα στα παιδιά!
Για να μας ευχαριστήσει που χαμογέλασε ξανά
μας άφησε κάτι στη τσέπη τη παλιά.
Νάντια η κάμπια-Ερωτήσεις εμπέδωσης με τα παιδιά χωρισμένα σε δύο ομάδες:
-Εικόνες που τοποθετήθηκαν με χρονική σειρά:
-Παίξαμε με επαναλαμβανόμενα μοτίβα. Ζωγραφίσαμε και "βαφτίσαμε" τη δική μας κάμπια.
Οι φίλες της την είδαν από μακριά
και πλησίασαν στου δέντρου τα κλαδιά.
Ευχαριστούμε Νάντια!
Στάσου στο μπόι σου!
Τις γνωρίσαμε και γελάσαμε μαζί τους. Όσες και να ήταν οι διαφορές μεταξύ τους, στο τέλος δεν είχε καμία σημασία.
Απαντήσαμε σε ερωτήσεις επιλογής:
Βρήκαμε τις διαφορές ανάμεσα στις δύο εικόνες που ήταν πάνω σε Α3(μία για κάθε παιδί).
Χωριστήκαμε σε τέσσερεις ομάδες και προσπαθήσαμε, με συνεργασία να βρούμε τη λέξη "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" και να βρούμε τις μαϊμούδες που είχαν κρυφτεί στην εικόνα.
Βρήκαμε ποια ζώα ελευθέρωσαν οι πρωταγωνίστριες της ιστορίας.
Ακούω και κυκλώνω: Δυο εικόνες από το παραμύθι μας οδηγούν να βρούμε και να κυκλώσουμε χωρικές έννοιες.(τι κολυμπάει μπροστά από την κυρία Ψηλή; Τι υπάρχει πίσω από το ηλιοτρόπιο;)
- Η Ψηλή και η Κοντή απλώνουν μπουγάδα στο σχοινί:
Αγόρια- κορίτσια σε ομάδες. Ποια ομάδα θα τα καταφέρει καλύτερα, στο να "απλώσει" τα ρούχα;-Στο τσίρκο του Πέρα-πέρα: Περπάτησαν πάνω σε τουβλάκια, κρατώντας ισορροπημένα κοντάρια. Στα κοντάρια υπήρχαν κρίκοι και τα παιδιά έκαναν μια συγκεκριμένη διαδρομή. Πέρασαν μέσα από "φλεγόμενα" στεφάνια. Προσπάθησαν να ρίξουν τη μπάλα μέσα από το στεφάνι. Να περάσουν πάνω από τη ράβδο χωρίς να τη ρίξουν. Δύο παιδιά στην ομάδα, ένα μπαλόνι σε κάθε ομάδα(κόκκινο-πράσινο). Ποια ομάδα θα καταφέρει να κρατήσει στον αέρα το δικό της μπαλόνι, χωρίς να πέσει κάτω ή να το πιάσει;
-Μεταμορφωθήκαμε για μια στιγμή!
Όταν το διαφορετικό ενώνεται στον ίδιο σκοπό.
Μας έφεραν κάτι για να μας πουν με τρόπο γλυκό
ότι η συνεργασία βγαίνει πάντα σε καλό.
Όχι σε ένα κουκί!
Όχι σε ένα ρεβίθι!
Πάντα ΝΑΙ σε ένα παραμύθι!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου