Τρίτη 16 Μαρτίου 2021

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ

 Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ


Απ' τότε που γεννήθηκα σκλάβος το κάθε βράδυ 
κοιμούμαι και ούτε ένα φως ανάβω στο σκοτάδι.
Σβήνω και το λυχνάρι μου απ' του εχθρού τον τρόμο
κλείνω και το παράθυρο και διπλοαμπαρώνω.
Σκλάβο με βρίσκει το πρωί, πικρή η μέρα αρχίζει
βλέπω περνά ο Τουρκαλάς, βρίζει και φοβερίζει.
Θεέ μου, ως πότε θα μπορώ, σκλάβος να είμαι ακόμα
και να πατούν οι βάρβαροι το άγιο μας χώμα.
Θεέ μου, δώσ' μου δύναμη κι αρμάτωσε το χέρι
να διώξω πια τον τύραννο απ' τα δικά μας μέρη.
Ναρθεί ξανά η λευτεριά στη όπου γεννήθη
να νιώσει ο σκλάβος τη χαρά στα ματωμένα στήθη.


Η καθημερινή ζωή των Ελλήνων...πάτησε εδώ

Η ελληνική επανάσταση του 1821...πάτησε εδώ

"Μου ξανάρχονται ένα ένα χρόνια δοξασμένα"...πάτησε εδώ

Η ζωή στην Τουρκοκρατία... πάτησε εδώ
Φτιάχνουμε ένα παζλ με εικόνες εκείνου του καιρού...εδώ και εδώ και εδώ
 Φεγγαράκι μου λαμπρό...
Για σας που δώσατε σώμα και ψυχή
για μια ελεύθερη γη.
Ελευθερία ή θάνατος.
(Σε φωτογραφία ασπρόμαυρη ενός ήρωα υπάρχει από πάνω μία ζελατίνα διαφανή.
Προσπαθούν να αντιγράψουν τον ήρωα με ανεξίτηλο μαρκαδόρο.)
Σαν την ελευθερία και η δημιουργία.
Θέλει συνεργασία.
(Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες, 
διαλέγουν μια σκηνή από την ελληνική επανάσταση)











3 σχόλια: