Τετάρτη 25 Μαρτίου 2020

ΜΥΓΔΑΛΙΑ ΜΟΥ ΜΥΓΔΑΛΙΤΣΑ

ΜΥΓΔΑΛΙΑ ΜΟΥ ΜΥΓΔΑΛΙΤΣΑ

Πώς σε θαυμάζω να 'ξερες, γενναία αμυγδαλιά μου θάρρος ποτίζεις και ζωή,
στολίζεις τα όνειρά μου!
Η αμυγδαλιά είναι ένα δέντρο που είναι γνωστό από την αρχαιότητα και φέρει μια ιστορία συνυφασμένη με αυτήν πολλών λαών! Η καταγωγή της είναι από τη Δυτική Ασία, αλλά είναι εξαιρετικά διαδεδομένο και πολλές χώρες και φυσικά στην πατρίδα μας. Ένα δέντρο που θαυμάστηκε, υμνήθηκε, τιμάται και συμβολίζει την ελπίδα...
Ένα ποίημα που μας έκανε εντύπωση και άρεσε ιδιαίτερα στα παιδιά έγινε αφορμή για δραματοποίηση και εικαστικές δραστηριότητες
Η Αμυγδαλιά (Γεώργιος Αθάνας)
Μια μικρή αμυγδαλιά
που δεν πίστευε τη μοίρα,
έβγαλε στην αντηλιά
τους ανθούς της κι είδε γύρα.

Στου βουνού την κορυφή
βλέπει το έλατο, ζηλεύει,
να ξεριζωθεί ποθεί
και κοντά του εκεί ν΄ ανέβει.

Το ΄νοιωσε ο Βοριάς : “Εγώ,
μυγδαλιά μου, να συντράμω
το μεγάλο σου σκοπό!”
είπε και τη ρίχνει χάμω.
- Ανάπτυξη λόγου: Φτιάχνουμε αυτοσχέδιους διαλόγους ανά ζευγάρια μεταξύ της αμυγδαλιάς και του Βοριά πχ.
Α: "Σε παρακαλώ κυρ Βοριά λυπήσου με!"
Β: "Είσαι όμορφη πολύ μικρή μου αμυγδαλιά δε θα πειράξω τα όμορφα λουλούδια σου!"
Α: "Δε σε φοβάμαι, όσο και να φυσάς! Είσαι πιο δυνατός από μένα αλλά δε φοβάμαι!"
Β: "Μη με κάνεις να θυμώσω γιατί θα ρίξω κάτω όλα τα λουλούδια σου και θα σε παγώσω!"
- Βρες την αμυγδαλιά: Εικόνες σκορπισμένες από διάφορα ανθοφόρα δέντρα. Τα παιδιά καλούνται να αναγνωρίσουν και να ξεχωρίσουν τις αμυγδαλιές.
-Το κρυμμένο αμύγδαλο: Παίζεται στην παρεούλα όπως το "που ' ντο που 'ντο το δαχτυλίδι"
-Ποια είναι η αμυγδαλιά;  Ένα παιδί βγαίνει από την τάξη. Ορίζουμε ένα παιδί από αυτά που βρίσκονται στην παρεούλα  ως αμυγδαλιά . Το παιδί που επιστρέφει πρέπει με ερωτήσεις τύπου "μάντεψε ποιος" να βρει «ποια είναι η Αμυγδαλιά».
-Φτιάχνουμε ρίμες σε ομάδες:
Ξέφυγε ένα αμύγδαλο... και πήγε ένα περίπατο!
Έπεσε ένα μυγδαλάκι... πάνω σε ένα κεφαλάκι!
Η μικρή αμυγδαλιά... τραγουδά με τα πουλιά!
Αμύγδαλα μάζεψα πολλά... και τα πήγα στη μαμά!
Πόσο μου αρέσεις μυγδαλιά... που μου κόπηκε η λαλιά!
Αμύγδαλα πολλά αν τρως...σε φοβάται κι ο γιατρός!
Δε φοβάται το Βοριά...η μικρή αμυγδαλιά!
Ένα αμύγδαλο εδώ, ένα αμύγδαλο εκεί...γέμισε όλη η αυλή!
-Ελεύθερη ζωγραφική με δαχτυλομπογιά και μαρκαδόρο
Ιδέες για ζωγραφική όταν βαριέσαι πολύ...
(σχέδια που έφεραν τα παιδιά στην τάξη)



Η Αμυγδαλιά με μπουκετάκι μπατονέτας μια ιδέα που "κλέψαμε" από το pinterest



Ζωγραφίζοντας το μύθο της Αμυγδαλιάς

"Ελπίδα σπέρνεις στις καρδιές σ’ εκείνες που λυγίζουν
και πως τελειώσαν τα όνειρα νομίζουν και δακρύζουν
φτάνει να ρίξουν μια ματιά σε σένα αγαπημένη
και να αντικρίσουν τη χαρά που είν’ στην καρδιά κρυμμένη..."

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου