Η ΑΡΚΟΥΔΑ Η ΑΣΠΑΣΙΑΣΤΟΥ ΧΙΟΝΙΑ ΤΗΝ ΗΣΥΧΙΑ.Η αρκούδα η Ασπασία έχει μεγάλη ανησυχία.Άσπρο χιόνι είδε στην αυλή και δεν ξέρει που να κρυφτεί.Αχ! Γλυκιά μου Ασπασία, γιατί τόση ανησυχία;Άσε το χιόνι να πέφτει απαλά και εσύ κοίτα στου βουνού τη πλαγιά.Μια σπηλιά σε καρτερά, μέχρι να σε δω την άνοιξη ξανά.Ψάχνει, ψάχνει η Ασπασία μα δεν βρίσκει σπηλιά καμία.Ώσπου το φεγγάρι της ψιθυρίζει απαλά:-Έλα στη δική μου αγκαλιά. Λ.Ρ- Έχω τα αυτιά μου ανοικτά και το μυαλό την απάντηση ζητά: Τα παιδιά χωρισμένα σε δυο ομάδες και οι εικόνες των ζώων στο κέντρο της παρεούλας. Ακούνε το αίνιγμα και το τουβλάκι μπαίνει στην εικόνα που νομίζουν. Σωστά και λάθη σημειώνονται και στο τέλος μετριούνται.Δουλεύει
το καλοκαίρι χωρίς σταματημό για να έχει φαγητό στο χιόνι το πυκνό.(μυρμήγκι)Με αυτό
πάει βόλτα στην εξοχή και δεν το αφήνει ούτε στιγμή.(χελώνα).Ζει στην
Αμερική και η ουρά του είναι μαύρη και καφετί.(ρακούν).Στη πλάτη
μαύρες βούλες κουβαλά και την θαυμάζουν τα παιδιά.(πασχαλίτσα) Στην
αποθήκη του σπιτιού ακολουθεί τη μυρωδιά του τυριού.(ποντίκι) Μπορεί η
προβοσκίδα του να είναι μικρή αλλά η φαγούρα που προκαλεί ενοχλητική.(κουνούπι) Στο
σκοτάδι τριγυρνά και δεν φοράει γυαλιά.(τυφλοπόντικας) Μετά τη
βροχή ξεπροβάλει στου σπιτιού μου την αυλή.(σαλιγκάρι) Δεν
χρειάζεται πιρούνι για το φαγητό, γιατί έχει μια μακριά γλώσσα για αυτό.(βάτραχος) Χωρίς
πόδια προχωρά και όλοι το βλέπουν από μακριά.(φίδι) Ψάρια στο
ποτάμι κυνηγά και της μέλισσας τον κόπο ζητά.(αρκούδα) Το
μαξιλάρι της παίρνει αγκαλιά και ανάποδα κρεμιέται σε μια σπηλιά.(νυχτερίδα) Μη πας
και πολύ κοντά γιατί μου έρχεται μια άσχημη μυρωδιά.(ασβός)Στο χώμα
αν κρυφτεί γίνεται καφέ και αν την έβαζες ψηλά τον ουρανό θα γινόταν μπλε.(σαύρα)Καρύδια,
βελανίδια ζητά κουνώντας πέρα δώθε τη φουντωτή ουρά.(σκίουρος)Τι κι αν
έχει αγκάθια πολλά, είναι χαριτωμένος στου κήπου τη γωνιά.(σκαντζόχοιρος)-Με ένα γράμμα αρχικό σου δείχνω ποιο ζώο κοιμάται στο συρτάρι το κλειστό: Σε κάθε συρτάρι είναι κρυμμένο ένα ζώο της χειμερίας νάρκης. Στη παρεούλα είναι γράμματα ανάποδα που βρίσκονται στην αρχή του ονόματος του κάθε παιδιού. Κάθε παιδί τραβάει ένα. Βρίσκει το συρτάρι που το όνομα ξεκινά απ' αυτό το γράμμα, βλέπει το ζώο και προσπαθεί με παντομίμα και όπου χρειαστεί τη βοήθεια μας, να το δείξει στην ομάδα.-Τώρα παίζω με τη συλλαβή: Σε χαρτάκια είναι συλλαβές από αντικείμενα ή θέσεις μέσα στη τάξη. Εκεί έχουμε κρύψει εικόνες των ζώων ( ξυ- ξυλομπογιές, ψα-ψαλιδια, βι-βιβλιοθήκη, γρά- γράμματα, τρα-τραπέζι κλπ). Το παιδί τραβά μια συλλαβή. Βρίσκει τη κρυψώνα του ζώου και το ονομάζει.-Γνωρίζω το Α από την Ασπασία: Γνωρίζουμε το γράμμα αυτό. Το φωνάζουμε χαρούμενα, έκπληκτα, θυμωμένα, ψιθυριστά. Το βρίσκουμε μέσα στη τάξη. Γινόμαστε αρκούδες που οι σπηλιές μας είναι τα τραπέζια. Περπατάμε με βήματα βαριά μέσα στη τάξη. Αν ακούσουμε λέξεις που αρχίζουν από Α, κρυβόμαστε μέσα στη σπηλιά μας. Ειδάλλως συνεχίζουμε το περπάτημα μας. Βρίσκουμε λέξεις που ξεκινούν με το Α. Οι λέξεις σχεδιάζονται σε ένα χαρτί και η ιστορία αρχίζει να πλέκεται.Έξι κομμάτια σωστά και είναι δική μου η σπηλιά: Μια καφέ φόδρα σκεπάζει το καβαλέτο και ένα παζλ τυπωμένο δύο φορές φωνάζει τις "αρκούδες" κοντά να το φτιάξουν. Η πρώτη που τελειώνει τρέχει στη σπηλιά της.- Το 5 γνώρισε η Ασπασία κι εμείς δεν συναντήσαμε μεγάλη δυσκολία: Το φτιάξαμε με μαρκαδόρους. Τι κι αν κάναμε λάθη όταν το φτιάξαμε.Μαζέψαμε φαγητό για τον σκίουρο τον μικρό: Κάθε παιδί κάθεται έχοντας μπροστά του ένα ποτηράκι και τη καρτέλα με το όνομα του. Τα φιστίκια κρύβονται μέσα στη τάξη. Σκοπός είναι το παιδί να βρει και να βάλει μέσα στο ποτήρι του μόνο πέντε φιστίκια. Αν το καταφέρει, πρέπει να πάρει τη καρτέλα του και να τη βάλει πάνω στη φόδρα -χώμα για να δούμε τη σειρά που έχει ο καθένας στο τέλος του παιχνιδιού.
Όνειρα γλυκά σε ένα φίδι χρωματιστό, πριν χαθεί στο χώμα το υγρό.Όνειρα γλυκά σε μια νυχτερίδα που τη σπηλιά της ζητά,με πανσέληνο κάποια βραδιά.Όνειρα γλυκά σε μαξιλάρι απαλόαρκουδάκι μου γλυκό.Όνειρα γλυκά σε χειμωνιάτικη αυλήπου οι ομορφούλες έχουν κρυφτεί.Μπλα! Μπλα!Μπλα!Πότε θα κάνεις ησυχία πια;
Η αρκούδα η Ασπασία έχει μεγάλη ανησυχία.
Άσπρο χιόνι είδε στην αυλή και δεν ξέρει που να κρυφτεί.
Αχ! Γλυκιά μου Ασπασία, γιατί τόση ανησυχία;
Άσε το χιόνι να πέφτει απαλά και εσύ κοίτα στου βουνού τη πλαγιά.
Μια σπηλιά σε καρτερά, μέχρι να σε δω την άνοιξη ξανά.
Ψάχνει, ψάχνει η Ασπασία μα δεν βρίσκει σπηλιά καμία.
Ώσπου το φεγγάρι της ψιθυρίζει απαλά:
-Έλα στη δική μου αγκαλιά.
Λ.Ρ
- Έχω τα αυτιά μου ανοικτά και το μυαλό την απάντηση ζητά: Τα παιδιά χωρισμένα σε δυο ομάδες και οι εικόνες των ζώων στο κέντρο της παρεούλας. Ακούνε το αίνιγμα και το τουβλάκι μπαίνει στην εικόνα που νομίζουν. Σωστά και λάθη σημειώνονται και στο τέλος μετριούνται.
Δουλεύει
το καλοκαίρι χωρίς σταματημό για να έχει φαγητό στο χιόνι το πυκνό.(μυρμήγκι)Με αυτό
πάει βόλτα στην εξοχή και δεν το αφήνει ούτε στιγμή.(χελώνα).Ζει στην
Αμερική και η ουρά του είναι μαύρη και καφετί.(ρακούν).Στη πλάτη
μαύρες βούλες κουβαλά και την θαυμάζουν τα παιδιά.(πασχαλίτσα) Στην
αποθήκη του σπιτιού ακολουθεί τη μυρωδιά του τυριού.(ποντίκι) Μπορεί η
προβοσκίδα του να είναι μικρή αλλά η φαγούρα που προκαλεί ενοχλητική.(κουνούπι) Στο
σκοτάδι τριγυρνά και δεν φοράει γυαλιά.(τυφλοπόντικας) Μετά τη
βροχή ξεπροβάλει στου σπιτιού μου την αυλή.(σαλιγκάρι) Δεν
χρειάζεται πιρούνι για το φαγητό, γιατί έχει μια μακριά γλώσσα για αυτό.(βάτραχος) Χωρίς
πόδια προχωρά και όλοι το βλέπουν από μακριά.(φίδι) Ψάρια στο
ποτάμι κυνηγά και της μέλισσας τον κόπο ζητά.(αρκούδα) Το
μαξιλάρι της παίρνει αγκαλιά και ανάποδα κρεμιέται σε μια σπηλιά.(νυχτερίδα) Μη πας
και πολύ κοντά γιατί μου έρχεται μια άσχημη μυρωδιά.(ασβός)Στο χώμα
αν κρυφτεί γίνεται καφέ και αν την έβαζες ψηλά τον ουρανό θα γινόταν μπλε.(σαύρα)Καρύδια,
βελανίδια ζητά κουνώντας πέρα δώθε τη φουντωτή ουρά.(σκίουρος)Τι κι αν
έχει αγκάθια πολλά, είναι χαριτωμένος στου κήπου τη γωνιά.(σκαντζόχοιρος)
-Με ένα γράμμα αρχικό σου δείχνω ποιο ζώο κοιμάται στο συρτάρι το κλειστό: Σε κάθε συρτάρι είναι κρυμμένο ένα ζώο της χειμερίας νάρκης. Στη παρεούλα είναι γράμματα ανάποδα που βρίσκονται στην αρχή του ονόματος του κάθε παιδιού. Κάθε παιδί τραβάει ένα. Βρίσκει το συρτάρι που το όνομα ξεκινά απ' αυτό το γράμμα, βλέπει το ζώο και προσπαθεί με παντομίμα και όπου χρειαστεί τη βοήθεια μας, να το δείξει στην ομάδα.
-Τώρα παίζω με τη συλλαβή: Σε χαρτάκια είναι συλλαβές από αντικείμενα ή θέσεις μέσα στη τάξη. Εκεί έχουμε κρύψει εικόνες των ζώων ( ξυ- ξυλομπογιές, ψα-ψαλιδια, βι-βιβλιοθήκη, γρά- γράμματα, τρα-τραπέζι κλπ). Το παιδί τραβά μια συλλαβή. Βρίσκει τη κρυψώνα του ζώου και το ονομάζει.
-Γνωρίζω το Α από την Ασπασία: Γνωρίζουμε το γράμμα αυτό. Το φωνάζουμε χαρούμενα, έκπληκτα, θυμωμένα, ψιθυριστά. Το βρίσκουμε μέσα στη τάξη. Γινόμαστε αρκούδες που οι σπηλιές μας είναι τα τραπέζια. Περπατάμε με βήματα βαριά μέσα στη τάξη. Αν ακούσουμε λέξεις που αρχίζουν από Α, κρυβόμαστε μέσα στη σπηλιά μας. Ειδάλλως συνεχίζουμε το περπάτημα μας. Βρίσκουμε λέξεις που ξεκινούν με το Α. Οι λέξεις σχεδιάζονται σε ένα χαρτί και η ιστορία αρχίζει να πλέκεται.
Έξι κομμάτια σωστά και είναι δική μου η σπηλιά: Μια καφέ φόδρα σκεπάζει το καβαλέτο και ένα παζλ τυπωμένο δύο φορές φωνάζει τις "αρκούδες" κοντά να το φτιάξουν. Η πρώτη που τελειώνει τρέχει στη σπηλιά της.
- Το 5 γνώρισε η Ασπασία κι εμείς δεν συναντήσαμε μεγάλη δυσκολία: Το φτιάξαμε με μαρκαδόρους. Τι κι αν κάναμε λάθη όταν το φτιάξαμε.
Μαζέψαμε φαγητό για τον σκίουρο τον μικρό: Κάθε παιδί κάθεται έχοντας μπροστά του ένα ποτηράκι και τη καρτέλα με το όνομα του. Τα φιστίκια κρύβονται μέσα στη τάξη. Σκοπός είναι το παιδί να βρει και να βάλει μέσα στο ποτήρι του μόνο πέντε φιστίκια. Αν το καταφέρει, πρέπει να πάρει τη καρτέλα του και να τη βάλει πάνω στη φόδρα -χώμα για να δούμε τη σειρά που έχει ο καθένας στο τέλος του παιχνιδιού.
Όνειρα γλυκά σε ένα φίδι χρωματιστό,
πριν χαθεί στο χώμα το υγρό.
Όνειρα γλυκά σε μια νυχτερίδα που τη σπηλιά της ζητά,
με πανσέληνο κάποια βραδιά.
Όνειρα γλυκά σε μαξιλάρι απαλό
αρκουδάκι μου γλυκό.
Όνειρα γλυκά σε χειμωνιάτικη αυλή
που οι ομορφούλες έχουν κρυφτεί.
Μπλα! Μπλα!Μπλα!
Πότε θα κάνεις ησυχία πια;