ΤΡΕΙΣ ΑΔΕΛΦΕΣ ΞΕΡΑΚΙΑΝΕΣ
Ποιες είναι αυτές οι αδελφές; Πως κάποια λόγια μεταφορικά οδηγούν σε μια παρεξήγηση;... πατήστε εδώ
Δραστηριότητες μετά την ιστορία:
Κάπως έτσι ξεκινήσαμε και τις γνωρίσαμε και παίξαμε μαζί τους.Τις ψάξαμε μέσα στη τάξη. Στο τραπέζι υπήρχαν τουβλάκια, κοντάρια και σχοινί. Κάθε ομάδα επέλεγε τη γραμμή και το υλικό που θα τη βοηθούσε για να τη φτιάξει.
-Ο φαλακρός σκαντζόχοιρος: Μέσα σε ένα μπολ υπήρχαν χαρτάκια, όσα τα παιδιά. Κάθε χαρτάκι είχε ένα γράμμα.(Κ από την καμπύλη, Ε από την ευθεία και Τ από την τεθλασμένη). Το παιδί συμπλήρωνε στη πλάτη του σκαντζόχοιρου τη γραμμή, που του έδειχνε το χαρτάκι.
- Η ρίμα οδηγεί τη γραμμή και τη πάει όπου θέλει αυτή: Σε κάθε παιδί διαβάζετε μία ρίμα. Το παιδί σκέφτεται ποια γραμμή χρειάζεται. Με αυτή στολίζει την εικόνα του γύρω γύρω.
Οι ρίμες:
Μια
αράχνη, που κατεβαίνει από το δεντρί, θέλει μια …γραμμή.
Στην
εθνική οδό, που τρέχει το αυτοκίνητο σαν αστραπή, θέλει την … γραμμή.
Η καρδιά
μου, που χτυπά σαν τρελή, χρειάζεται την … γραμμή.
Ο
κεραυνός, που πέφτει πριν τη βροντή, θέλει μια … γραμμή.
Ο χάρακας
πάνω στο χαρτί, θα φτιάξει μια… γραμμή.
Το
κορδόνι, για να δέσει το παπούτσι το γκρι, θέλει μια … γραμμή.
Ένα μήλο,
που είναι υγιεινή τροφή, θέλει την … καμπύλη γραμμή.
Στου
Βασίλη το μαλλί, υπάρχει μια … γραμμή.
Τα χέρια
μου, αν θέλουν να αγκαλιάσουν κατιτί, κάνουν μια… γραμμή.
Του νάνου
το σκουφί είναι μια … γραμμή.
Για να
γνωρίσω του ήρωα μου τη ζωή, χρειάζομαι μια… γραμμή.
Όταν η
απάντηση είναι σωστή, έρχεται η… γραμμή.
Μακαρόνια
με κιμά και τυρί, χρειάζομαι την… γραμμή.
Για να
ξεκουραστώ στην πολυθρόνα την αναπαυτική, έρχεται η …γραμμή.
Αγαπημένη
κοτόσουπα ζεστή, να η …γραμμή.
Σε μια
κορνίζα θα βάλω τη φωτογραφία με τη φίλη μου τη Κική, αλλά θέλω την … γραμμή.
Κέικ με
σοκολάτα και φυσικά με λίγη σαντιγί και έρχεται η … γραμμή.
Κέρδισα
στη τρίλιζα τη Παρασκευή, αλλά με βοήθησε η… γραμμή.
Για να
χαρώ τη θάλασσα, μια μέρα καλοκαιρινή, χρειάζομαι την … γραμμή.
Μοιράστηκαν
τη σοκολάτα δύο φίλοι καλοί και τους βοήθησε η … γραμμή.
Για να γνωρίσω του ήρωα μου τη ζωή, φωνάζω την ... γραμμή.
Όταν η απάντηση είναι σωστή, θέλει μια ... γραμμή.
Αυτά όλα μαζί δημιούργησαν τη παρακάτω ομαδική εργασία.
-Ψάχνω στο παραμύθι μια αρχή και ένα σημείο στη γραμμή: Δίνουμε στα παιδιά την αρχή της ιστορίας και εκείνα συνεχίζουν.
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΥΘΕΙΑ
Μια φορά κι έναν καιρό, στη Γραμμοχώρα γινόταν χαμός και πανικός. Είχε γενέθλια η Ευθεία....
Η Καμπύλη έφτιαξε τη τούρτα των γενεθλίων.Έβαλε σοκολάτα, ζάχαρη,βανίλια, σαντιγί. Η Τεθλασμένη πήγε να βάλει το αλεύρι και τρύπησε τη σακούλα και πασαλείφτηκε όλο το σπίτι και έγινε χαμός.
-Βρε! Πρόσεχε λίγο. Είσαι πού ζημιάρα, είπε η Καμπύλη.
Η Ευθεία έκλαιγε, γιατί τρύπησε η σακούλα και λερώθηκε το σπίτι.
Η Τεθλασμένη ζήτησε συγνώμη και καθάρισε όλο το σπίτι.
Ήρθαν οι καλεσμένοι το απόγευμα. ΟΙ φίλοι της τα γράμματα, οι αριθμοί, η Αλφαβήτα και τα σχήματα. Γέμισε το σπίτι και τις έφεραν κάρτες και δώρα.
Η Τεθλασμένη όμως έσπασε όλα τα μπαλόνια και την πινιάτα, που είχε μέσα καραμέλες και σοκοφρέτες.Τα μάζεψε όλα, τα πήγε στο δωμάτιο της και τα έφαγε. Η Ευθεία και η Καμπύλη πήγαν να τη δουν και η Τεθλασμένη κρατούσε τη κοιλιά της και πονούσε. Έκανε εμετό και αρρώστησε. Την έπιασαν οι φίλοι της και την έβαλαν στο κρεββάτι. Φώναξαν τον γιατρό, που της είπε να παίρνει σιρόπι και να σταματήσει να τρώει γλυκά.
Το πάρτι συνεχίστηκε με ησυχία, για να μην ξυπνήσουν την Τεθλασμένη.
Στο τέλος της βραδιάς η Ευθεία είπε:
-Ήταν το καλύτερο πάρτι του κόσμου.
-Μου άρεσε πάρα πολύ το πάρτι μου.
-Δεν πρόλαβα να παίξω καθόλου με τους φίλους μου.
-Δεν προλάβαμε να φάμε γλυκά απ' τη πινιάτα.
-Καλά να πάθει η Τεθλασμένη, γιατί μου χάλασε το πάρτι.
Η Ευθεία με την Καμπύλη κοιμήθηκαν, γιατί ήταν κουρασμένες. Η Ευθεία ονειρεύτηκε ένα πάρτι χωρίς τη Τεθλασμένη.
Όταν τελείωσε την ιστορία της η γραμμή,
Ποιες είναι αυτές οι αδελφές; Πως κάποια λόγια μεταφορικά οδηγούν σε μια παρεξήγηση;... πατήστε εδώ
Δραστηριότητες μετά την ιστορία:
Κάπως έτσι ξεκινήσαμε και τις γνωρίσαμε και παίξαμε μαζί τους.Τις ψάξαμε μέσα στη τάξη. Στο τραπέζι υπήρχαν τουβλάκια, κοντάρια και σχοινί. Κάθε ομάδα επέλεγε τη γραμμή και το υλικό που θα τη βοηθούσε για να τη φτιάξει.
-Ο φαλακρός σκαντζόχοιρος: Μέσα σε ένα μπολ υπήρχαν χαρτάκια, όσα τα παιδιά. Κάθε χαρτάκι είχε ένα γράμμα.(Κ από την καμπύλη, Ε από την ευθεία και Τ από την τεθλασμένη). Το παιδί συμπλήρωνε στη πλάτη του σκαντζόχοιρου τη γραμμή, που του έδειχνε το χαρτάκι.
- Η ρίμα οδηγεί τη γραμμή και τη πάει όπου θέλει αυτή: Σε κάθε παιδί διαβάζετε μία ρίμα. Το παιδί σκέφτεται ποια γραμμή χρειάζεται. Με αυτή στολίζει την εικόνα του γύρω γύρω.
- Η ρίμα οδηγεί τη γραμμή και τη πάει όπου θέλει αυτή: Σε κάθε παιδί διαβάζετε μία ρίμα. Το παιδί σκέφτεται ποια γραμμή χρειάζεται. Με αυτή στολίζει την εικόνα του γύρω γύρω.
Οι ρίμες:
Μια
αράχνη, που κατεβαίνει από το δεντρί, θέλει μια …γραμμή.
Στην
εθνική οδό, που τρέχει το αυτοκίνητο σαν αστραπή, θέλει την … γραμμή.
Η καρδιά
μου, που χτυπά σαν τρελή, χρειάζεται την … γραμμή.
Ο
κεραυνός, που πέφτει πριν τη βροντή, θέλει μια … γραμμή.
Ο χάρακας
πάνω στο χαρτί, θα φτιάξει μια… γραμμή.
Το
κορδόνι, για να δέσει το παπούτσι το γκρι, θέλει μια … γραμμή.
Ένα μήλο,
που είναι υγιεινή τροφή, θέλει την … καμπύλη γραμμή.
Στου
Βασίλη το μαλλί, υπάρχει μια … γραμμή.
Τα χέρια
μου, αν θέλουν να αγκαλιάσουν κατιτί, κάνουν μια… γραμμή.
Του νάνου
το σκουφί είναι μια … γραμμή.
Για να
γνωρίσω του ήρωα μου τη ζωή, χρειάζομαι μια… γραμμή.
Όταν η
απάντηση είναι σωστή, έρχεται η… γραμμή.
Μακαρόνια
με κιμά και τυρί, χρειάζομαι την… γραμμή.
Για να
ξεκουραστώ στην πολυθρόνα την αναπαυτική, έρχεται η …γραμμή.
Αγαπημένη
κοτόσουπα ζεστή, να η …γραμμή.
Σε μια
κορνίζα θα βάλω τη φωτογραφία με τη φίλη μου τη Κική, αλλά θέλω την … γραμμή.
Κέικ με
σοκολάτα και φυσικά με λίγη σαντιγί και έρχεται η … γραμμή.
Κέρδισα
στη τρίλιζα τη Παρασκευή, αλλά με βοήθησε η… γραμμή.
Για να
χαρώ τη θάλασσα, μια μέρα καλοκαιρινή, χρειάζομαι την … γραμμή.
Μοιράστηκαν
τη σοκολάτα δύο φίλοι καλοί και τους βοήθησε η … γραμμή.
Για να γνωρίσω του ήρωα μου τη ζωή, φωνάζω την ... γραμμή.
Όταν η απάντηση είναι σωστή, θέλει μια ... γραμμή.
Αυτά όλα μαζί δημιούργησαν τη παρακάτω ομαδική εργασία.
-Ψάχνω στο παραμύθι μια αρχή και ένα σημείο στη γραμμή: Δίνουμε στα παιδιά την αρχή της ιστορίας και εκείνα συνεχίζουν.
-Ψάχνω στο παραμύθι μια αρχή και ένα σημείο στη γραμμή: Δίνουμε στα παιδιά την αρχή της ιστορίας και εκείνα συνεχίζουν.
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΥΘΕΙΑ
Μια φορά κι έναν καιρό, στη Γραμμοχώρα γινόταν χαμός και πανικός. Είχε γενέθλια η Ευθεία....
Η Καμπύλη έφτιαξε τη τούρτα των γενεθλίων.Έβαλε σοκολάτα, ζάχαρη,βανίλια, σαντιγί. Η Τεθλασμένη πήγε να βάλει το αλεύρι και τρύπησε τη σακούλα και πασαλείφτηκε όλο το σπίτι και έγινε χαμός.
-Βρε! Πρόσεχε λίγο. Είσαι πού ζημιάρα, είπε η Καμπύλη.
Η Ευθεία έκλαιγε, γιατί τρύπησε η σακούλα και λερώθηκε το σπίτι.
Η Τεθλασμένη ζήτησε συγνώμη και καθάρισε όλο το σπίτι.
Ήρθαν οι καλεσμένοι το απόγευμα. ΟΙ φίλοι της τα γράμματα, οι αριθμοί, η Αλφαβήτα και τα σχήματα. Γέμισε το σπίτι και τις έφεραν κάρτες και δώρα.
Η Τεθλασμένη όμως έσπασε όλα τα μπαλόνια και την πινιάτα, που είχε μέσα καραμέλες και σοκοφρέτες.Τα μάζεψε όλα, τα πήγε στο δωμάτιο της και τα έφαγε. Η Ευθεία και η Καμπύλη πήγαν να τη δουν και η Τεθλασμένη κρατούσε τη κοιλιά της και πονούσε. Έκανε εμετό και αρρώστησε. Την έπιασαν οι φίλοι της και την έβαλαν στο κρεββάτι. Φώναξαν τον γιατρό, που της είπε να παίρνει σιρόπι και να σταματήσει να τρώει γλυκά.
Το πάρτι συνεχίστηκε με ησυχία, για να μην ξυπνήσουν την Τεθλασμένη.
Στο τέλος της βραδιάς η Ευθεία είπε:
-Ήταν το καλύτερο πάρτι του κόσμου.
-Μου άρεσε πάρα πολύ το πάρτι μου.
-Δεν πρόλαβα να παίξω καθόλου με τους φίλους μου.
-Δεν προλάβαμε να φάμε γλυκά απ' τη πινιάτα.
-Καλά να πάθει η Τεθλασμένη, γιατί μου χάλασε το πάρτι.
Η Ευθεία με την Καμπύλη κοιμήθηκαν, γιατί ήταν κουρασμένες. Η Ευθεία ονειρεύτηκε ένα πάρτι χωρίς τη Τεθλασμένη.
Όταν τελείωσε την ιστορία της η γραμμή,
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου