Ταξιδεύοντας από την Αρκτική στην... Ανταρκτική και πάλι πίσω!
Πώς θα μπορούσαμε όταν όλα είναι γύρω παγωμένα και το κρύο δεν μας αφήνει να ξεμυτίσουμε να μην αναφερθούμε στους ανθρώπους αυτούς που ζουν μόνιμα σε τέτοιες συνθήκες και χειρότερες... Η αφόρμηση δόθηκε από τα ίδια τα παιδιά που σε κάποια στιγμή ντυθήκαμε για μια παρατήρηση στην αυλή και κάποιος φώναξε: "Σαν Εσκιμώοι ντυθήκαμε, κυρία!". Αυτό ήταν! Τι είναι αυτοί οι Εσκιμώοι; Τα παιδιά ανέφεραν ότι γνώριζαν και συμφωνήσαμε να μαζέψουμε πληροφορίες και να μάθουμε περισσότερα γι' αυτούς και για άλλους ανθρώπους που ζουν στις παγωμένες Άκρες της Γης!
Στρώθηκε λοιπόν ο Παγκόσμιος χάρτης στην παρεούλα και το ταξίδι ξεκίνησε. Με αφετηρία την Ελλάδα ταξιδέψαμε πρώτα στο Βορρά! Βρήκαμε τις χώρες που καλύπτονται πάντα από πάγους και χιόνια και αρχίσαμε την εξερεύνηση... Άραγε ζουν άνθρωποι εκεί και ποιοι είναι αυτοί;
Εσκιμώοι και Λάπωνες, Ινουίτ και Σαάμι στη γλώσσα τους κι εμείς μέσα από ένα Power Point που μπορείτε να δείτε ΕΔΩ μάθαμε τα πάντα γι' αυτούς!
Και φυσικά δε θα μπορούσαμε να μην βάλουμε και το χεράκι μας για αυτούς...
Μέσα από ένα όμορφο παραμύθι "Ο Μεγάλος Χνουδωτός" της Γιολάντας Τσορώνη- Γεωργιάδη μιλήσαμε και για τα ζώα που ζουν στις Βόρειες Περιοχές
Πολικές περιοχές και Τούνδρα φιλοξενούν πολλά είδη ζώων που οι Εσκιμώοι και οι Λάπωνες τα γνωρίζουν καλά... και εμείς ξετρελαινόμαστε να μιλάμε για αυτά. . Τα παιδιά γνώριζαν κάποια από αυτά και κάποια τα μπέρδευαν με αυτά των Ανταρκτικών περιοχών..Έτσι τα ξεχωρίσαμε και μάθαμε ποια είναι, πως ζουν, τι τρώνε, κλπ κλπ..
Δραστηριότητες πολλές...Πρώτα πρώτα δραματοποίηση του παραμυθιού...
...και μετά πολύ παιχνίδι:
- Πρόσεχε την Αρκούδα: Ένα παιδί είναι η πολική αρκούδα και τα υπόλοιπα οι εσκιμώοι που ψαρεύουν, κυνηγούν, ασχολούνται με το φαγητό, κλπ. Η αρκούδα ψάχνει να βρει τροφή και οι εσκιμώοι πρέπει να είναι σε ετοιμότητα γιατί ανά πάσα στιγμή μπορεί να ορμήσει... εκεί που δεν το περιμένουν!
- Αρκούδα αρκούδα είσαι εδώ; Κατά το Λύκε λύκε είσαι εδώ
- Μιμήσεις πολικών ζώων και ζώων που ζούν στην Τούνδρα
- Θα πάω για αρκούδες πολικές... δε φοβάμαι. Το γνωστό παιχνιδοτράγουδο (που θα βρείτε και στην περσινή ανάρτησή μας για τα ζώα σε Χειμερία νάρκη) παραλλαγμένο με εντολές ανάλογες.
...και μετά ζωγραφική με μια τεχνική διαφορετική, τέμπερα για το φόντο με λίγη...μαγεία και τα ζώα με άσπρο πλαστικό και αυτοσχέδια στένσιλ.
... και πολύ πολύ χρώμα μέσα από την μελέτη των πινάκων ενός Καναδού ζωγράφου του Τεντ Χάρισσον που μας άρεσε πολύ μιας και οι πίνακες του παρουσιάζουν τις αρκτικές περιοχές πολύ πολύ διαφορετικά και αυτοσχέδια τα παιδιά τον αντέγραψαν στις ελεύθερες δραστηριότητές τους
Και μετά από όλα αυτά βάλαμε πλώρη για την άλλη άκρη της Γης, την Ανταρκτική...
Εκεί οι μόνοι άνθρωποι που συναντήσαμε ήταν εξερευνητές και επιστήμονες που μελετούν την παγωμένη αυτή Ήπειρο και προσπαθούν να ανακαλύψουν τα μυστικά της...
Ζουν όμως κι εδώ πολλά και διαφορετικά είδη ζώων από αυτά που συναντήσαμε στην Αρκτική και την Αρκτική Τούνδρα...Πιγκουίνοι και θαλάσσιοι ελέφαντες, όρκες και θαλάσσια λιοντάρια και μάθαμε τα πάντα για αυτά...
και ότι φυσικά ΠΟΤΕ μα ΠΟΤΕ μα ΠΟΤΕ μια πολική αρκούδα δε θα συναντούσε έναν πιγκουίνο ή ένας θαλάσσιος ελέφαντας μια πολική αλεπού ή έναν τάρανδο. Κάτι που στην αρχή ήταν λίγο μπερδεμένο στο μυαλό τους.
Αφού λοιπόν εξερευνήσαμε και τον κόσμο της Ανταρκτικής διαλέξαμε να ζωγραφίσουμε ποιο ζώο μας άρεσε σε φύλλο εργασίας
... φτιάξαμε ομαδικά μια πιγκουινοπαρέα που διασκεδάζει στο χιόνι
...και συγκρίναμε τις δύο άκρες της Γης μας κάνοντας επίδειξη των γνώσεων μας...
Το παιχνίδι των ερωτήσεων ή αλλιώς "Μήπως Γνωρίζετε;" μας βοήθησε να δούμε τι αποκόμισαν τα παιδιά από το ταξίδι μας αυτό...Ερωτήσεις εμπέδωσης για όσα είδαν, άκουσαν, βίωσαν.
και στο τέλος κάναμε το εξής σκίτσο όπου τα παιδιά επέλεξαν τι βρίσκουν στην Αρκτική τι στην Ανταρκτική και τι κοινό υπάρχει στις δύο αυτές περιοχές...
και φυσικά παιχνίδια με τα ζώα... και των δυο περιοχών
- Ξεχώρισαν τα ζώα της Αρκτικής από τα ζώα της Ανταρκτικής.
- Περιέγραφαν ένα ζώο και τα παιδιά προσπαθούσαν να μαντέψουν σε ποιο ζώο αντιστοιχεί η περιγραφή. Δώσαμε βάση στο να χρησιμοποιούν χαρακτηριστικά που θα δυσκόλευαν τα παιδιά και δώσαμε βάση στη λεπτομέρεια.
- Εδώ μας δόθηκε η ευκαιρία (και με την αφορμή του τίτλου του παραμυθιού που είχαμε διαβάσει) να μιλήσουμε για τα ΕΠΙΘΕΤΑ και πως αυτά πλουτίζουν το λόγο μας. Έτσι λοιπόν "στολίσαμε" το κάθε ζώο με επίθετα που του ταιριάζουν κατά την κρίση των παιδιών και ομολογούμε πως το αποτέλεσμα ήταν απρόσμενο...
Μια μεγάλη, άγρια, πελώρια, άσπρη, αιμοβόρα, πεινασμένη (δεχόμαστε και τις μετοχές), φοβερή, τρομερή, χνουδωτή αρκούδα έκανε την εμφάνισή της...
Ένας όμορφος, χοντρός, γλυκούλης, μεγάλος, αγαπητός, νόστιμος τάρανδος ήρθε στην παρέα μας...
Ένας πηδηχτούλης, άσπρος, μικρός, φοβιτσιάρης, ντροπαλός, όμορφος λαγός ξεπήδησε μπροστά μας...
Ένας φωνακλάς, παχουλός, τεράστιος, άσχημος, νυσταγμένος, τεμπέλης θαλάσσιος ελέφαντας κάθησε κι αυτός κοντά μας
Ένας άγριος, κακός, τριχωτός, δονταράς, γκρίζος, πεινασμένος, πονηρός, πολικός, τρομαχτικός λύκος μας ξάφνιασε και μας φόβισε.
Ένας μικρούλης, χαριτωμένος, ασπρόμαυρος, καλός, όμορφος, ζωηρός, κοντός, αδύναμος πιγκουίνος ζήτησε την προστασία μας, και το παιχνίδι των επιθέτων συνεχίστηκε για πολύ...
Τέλος ένα παιχνίδι που έγινε καθημερινή συνήθεια ήταν το memory με ζώα των πολικών περιοχών
Απ' το Βορρά μέχρι το Νότο ταξίδι κάναμε μακρύ
μα άξιζε τον κόπο καθώς διασκεδάσαμε πάρα πολύ!
Πολύ όμορφη προσέγγιση ,μπράβο σας!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή