ΟΝΕΙΡΑ ΓΛΥΚΑ ΣΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΙΑ ΤΗΝ ΑΓΚΑΛΙΑ
- Τι κάνω εγώ για να βρω λίγη ζεστασιά, μέσα στου χειμώνα την αγκαλιά;
Στην ερώτηση αυτή δόθηκαν οι παρακάτω απαντήσεις:
Φοράω ζεστά ρούχα.
Φτιάχνω ένα ζεστό κακάο.
Παρακαλάω να βγει ο ήλιος και να λιώσει το χιόνι.
Ανοίγω τη σόμπα.
Βάζω τις μπότες μου.
Τρώω μια ζεστή σούπα.
Τυλίγομαι στις κουβέρτες μου.
Κάπως έτσι ξεκίνησε η συζήτηση για τη χειμερία νάρκη και γνωρίσαμε τους λόγους και τα ζώα που κοιμούνται τον χειμώνα.
- Σε ένα μαξιλάρι μαλακό, ξάπλωσαν ζώα σωρό. Πρέπει να διώξω μακριά αυτά που δεν κοιμούνται στου χειμώνα την αγκαλιά.
Τα παιδιά επιλέγουν ποια ζώα πρέπει να φύγουν, αναφέροντας και το μέρος που ζει το κάθε ζώο(αυτό το αρνητικό "δεν" στην εκφώνηση μάς μπέρδεψε)
-Αν μια εικόνα είναι χίλιες λέξεις, αυτήν την ιστορία θα την προσέξεις;
Δόθηκαν στα παιδιά πέντε εικόνες που είχαν τη δική τους χρονική εξέλιξη.
Αγνοώντας όμως τη σειρά, διάλεξαν και έφτιαξαν τη δική τους ιστορία.
Ήταν μια φορά και έναν καιρό μια αρκούδα που την έλεγαν Καφετιά. Τη ξύπνησε ένα ξυπνητήρι και σηκώθηκε από το κρεβάτι της. Κοίταξε την ώρα και ένιωσε να πεινάει. Πήγε στο σούπερ μάρκετ. Κοίταξε τα ράφια και είδε ότι είχε μόνο μπουκάλια.
-Αχ! Δεν έχει άλλα τρόφιμα. Πεινάω πολύ. Ας πάω μια βόλτα στο δάσος για να βρω ένα ποτάμι γεμάτο ψάρια.
Δεν βρήκε ψάρια, αλλά βρήκε ξύλα για τη φωτιά, για να ζεσταθεί στο τζάκι. Γύρισε στη φωλιά της. Επειδή δεν βρήκε φαγητό και κουράστηκε, έπεσε για ύπνο.
- Θα κοιμηθώ τον χειμώνα. Θα ξυπνήσω την άνοιξη. Τότε θα βρω πολλά ψάρια και μέλι, είπε.
Καληνύχτα, όνειρα γλυκά και κοιμήσου καλά, αρκούδα μου Καφετιά.
- Και παίζουμε με το κυνήγι της αρκούδας που τόσο αγαπάμε:
:
και στα ελληνικά από συνάδελφο
- Κάτι πρέπει να βγάλω από τη γραμμή και να πω και το γιατί. Ήθελα να ΄ξερα η κυρία δεν έχει τίποτε άλλο να δει;
Σε μια σειρά υπάρχουν τρία ζώα. Κάποιο όμως πρέπει να βγει γιατί έχει μια σημαντική διαφορά από τα άλλα. Κάθε απάντηση δεκτή. (στη πρώτη σειρά έβγαλαν το φίδι, γιατί είναι μακρύ και σέρνεται, στη δεύτερη τον βάτραχο, γιατί δεν έχει ουρά, στη τρίτη το ποντίκι, γιατί δεν δίνει το κρέας του στον άνθρωπο κοκ)
-Μια χιονοστοιβάδα σαν βουνό μεγάλη, μπέρδεψε τα ζώα πριν του ύπνου τη ζάλη.
Τα ζώα της χειμερίας νάρκης μπερδεύονται και τα παιδιά συνθέτουν το ζώο που ακούν.
Μετά βλέποντας το κάτω μέρος του σώματος αναγνωρίζουν το όνομα του ζώου.
- Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ήρθε κι ένας μάγος μέσα στο χιονιά. Μας ζήτησε δυο λέξεις να ενωθούν και δυο ζώα να "παντρευτούν".
Ονοματίζεται ένα παράξενο ζώο (αρκουδόφιδο) και το παιδί το συνθέτει, με κεφάλι το πρώτο συνθετικό και σώμα το δεύτερο. Μετά επιλέγουν και συνθέτουν το δικό τους παράξενο ζώο και το ονομάζουν. Τι θα μπορούσε να τρώει αυτό το ζώο; Που λέτε να ζει; Και αρχίζει η φαντασία να ταξιδεύει...( το αρκουδόφιδο τρώει μύγες με σάλτσα και ζει μέσα στο χώμα, το ρακουνοβατράχι τρέφεται με ψάρια βουτηγμένα στο μέλι και ζει σε μια ντουλάπα, το βατραχονυχτέριδο μιλάει συνέχεια με ανθρώπινη φωνή κλπ)
-Είπα κι εγώ να μην πάω κοντά. Τώρα τη ξύπνησα και θα φάει ότι βρει μπροστά.
Ένα παιδί -αρκούδα "κοιμάται" στη μέση την παρεούλα και ένα άλλο του ψιθυρίζει:
Ξύπνα μικρή μου αρκουδίτσα. Το παιδί- αρκούδα πρέπει να αναγνωρίσει ποιο παιδί το ξύπνησε.
Καθαρίσαμε τη φωλιά των ζώων για να μπορέσουν να κοιμηθούν.
Ταΐσαμε την αρκούδα μας τη Καφετιά παστέλι, πριν μας καληνυχτίσει.
Της δώσαμε ένα απαλό μαξιλάρι (ατομική εργασία)
Και της είπαμε... όνειρα γλυκά αρκούδα μας Καφετιά(ομαδική εργασία)
Θα σε περιμένω να'ρθεις ξανά, με το τιτίβισμα των πουλιών στα κλαδιά.
Καληνύχτα!
Μπράβο Λίνα!!! Πολύ ωραίες δράσεις! Περάσατε ωραία μέσα στο χειμώνα!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜας έχει ζορίσει λίγο ο χειμώνας, που είπαμε να το διασκεδάσουμε. Ευχαριστουμε πολύ. Καλή συνέχεια!
Διαγραφή