ΤΑ ΑΠΟΔΗΜΗΤΙΚΑ ΠΟΥΛΙΑ
Δεν ήταν δύσκολο να καταλάβουν τα παιδιά το θέμα για το οποίο θα μιλούσαμε και φυσικά το ενδιαφέρον τους ήταν μεγάλο γιατί ήταν μέσα από το ζωικό βασίλειο.Οι ερωτήσεις τους πολλές όπως και οι εντυπώσεις τους. Συζητήθηκε πότε φεύγουν, γιατί,που πάνε, από τι κινδυνεύουν, πως ταξιδεύουν.
Γνωρίσαμε τα ονόματά τους, τα χαρακτηριστικά τους και τις συνήθειες τους.
-Με μουσική υπόκρουση, τα παιδιά πέταξαν και με το σταμάτημα της μουσικής μας είπαν που σταμάτησαν να ξεκουραστούν και τι είδαν και οι απαντήσεις τους καταγράφηκαν.
- Άκουσαν το χαρακτηριστικό κάποιου αποδημητικού πουλιού και προσπάθησαν να βρουν το όνομα του.
- Άκουσαν φωνές πουλιών αποδημητικών και προσπαθούν να μαντέψουν ποιο πουλί "φωνάζει". Ramkid Τόμος 10.
- Παίξαμε κι άλλα παιχνίδια στον υπολογιστή και φτιάξαμε και ηλεκτρονικά παζλ αποδημητικών.
- Άκουσαν φωνές πουλιών αποδημητικών και προσπαθούν να μαντέψουν ποιο πουλί "φωνάζει". Ramkid Τόμος 10.
- Παίξαμε κι άλλα παιχνίδια στον υπολογιστή και φτιάξαμε και ηλεκτρονικά παζλ αποδημητικών.
- Στα τραπέζια υπήρχαν τα περιγράμματα περιοχών και ακολουθώντας τις εντολές ταξίδεψαν για να φτάσουν στις ζεστές χώρες.
-Υπήρχε ένας χάρτης που τα παιδιά-πουλιά(ανά δύο) έπρεπε να περάσουν και να μαζέψουν μόνο τα μέρη που τους έδειχνε ο χάρτης. Τα μέρη- εικόνες είναι σκορπισμένα στη τάξη ή σε κάποιον άλλο χώρο.
-Πάνω σε κορδόνια-σύρματα τα παιδιά τοποθέτησαν τόσα χελιδόνια, όσα τους είπε ο αριθμός που άκουσαν.
-Σε ανοιχτό χώρο απλώσαμε σχοινιά-σύρματα. Τα παιδιά κινήθηκαν ελεύθερα και όταν άκουσαν τη φράση "πάνω στα σύρματα" έρχονταν , το ένα δίπλα στο άλλο, στα σχοινιά. Κάποια στιγμή όμως η φράση άλλαξε όπως τα σύρματα έγιναν κύματα, βήματα, σχήματα κοκ και όποιο πατούσε το σχοινί με τη λάθος φράση έχανε.
-Έγιναν πελαργοί που ξεκουράστηκαν στη σκεπή ενός σπιτιού στο ένα πόδι. Το παιχνίδι μετά έγινε ανταγωνιστικό, δηλαδή σε δύο σκεπές-στεφάνια, δύο πελαργοί ξεκουράζονταν και έχανε αυτός που πατούσε πρώτος το πόδι του κάτω.
-Πουλιά-Φωλιές: Στεφάνια σκορπισμένα στο πάτωμα που αντιπροσωπεύουν τις φωλιές των παιδιών-πουλιών. Οι "φωλιές" είναι λιγότερες από τα "πουλιά", 3-4 "πουλιά" δεν έχουν φωλιά. Με μουσική τα "πουλιά" χορεύουν και τραγουδούν γύρω από τις φωλιές. Με το σταμάτημα της μουσικής τρέχουν σε μια φωλιά. Όποια "πουλιά" μείνουν χωρίς φωλιά χάνουν ένα "φτερό". Όποιο πουλί χάσει 5 φτερά τα παιδιά του βάζουν μια δοκιμασία.
-Σχοινιά σε ευθεία και σε V. Τα παιδιά έγιναν αγριόπαπιες ή αγριόχηνες. Στην αρχή πετούσαν ανακατεμένα αλλά με το όνομα των πουλιών που άκουγαν πήγαιναν στον αντίστοιχο σχηματισμό.
Κι επειδή η ποίηση μας αρέσει πολύ ένα ποίημα που διαβάσαμε, απαγγείλαμε, αναλύσαμε, ζωγραφίσαμε, παίξαμε... Γεωργ. Δροσίνη "Ο Καλογιάννος". Από τα αναγνωστικά των παιδικών μας χρόνων...
Φευγάτα φύλλα εργασίας που θα μπορούσατε να δουλέψετε πάνω στο θέμα:
Ομαδικές και ατομικές εργασίες που δημιουργήθηκαν πάνω στο θέμα αυτό:
Κατασκευή με γκοφρέ και κολάζ
Κολάζ με γραμματόσημα
Διαβάσαμε τον "Ευτυχισμένο πρίγκιπα"
και η ομαδική αυτή ήταν παράκληση των παιδιών
Αποδημητικά πουλιά- τάνγκραμ
( τα παιδιά σε ομάδες προσπάθησαν να φτιάξουν το δικό τους αποδημητικό πουλί)
Ζωγραφική και κολάζ σε ένα μπλε ουρανό
Ευχαριστούμε krokotak.
Σε μια ομαδική, μαζεύτηκαν όλες οι ετοιμασίες για τη φυγή.
"Στο καλό χελιδόνι εκεί που θα πας στη ξενιτιά
και θα σε περιμένω όταν θα ανθίσει η πασχαλιά"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου