ΓΝΩΡΙΖΟΜΑΣΤΕ;
Μες στην τάξη είμαστε πολλοί ποιος το φίλο του να βρει;
Πες μου το όνομα σου να στο πω κι εγώ κι έτσι θα βρούμε κάποιο στόχο κοινό!
Με ένα παιχνίδι ερχόμαστε πιο κοντά...
Τα βγάζουμε; Τα παιδιά σε κύκλο και ένα παιδί στη μέση "τα βγάζει" (ακουμπά με τη σειρά κάθε παιδί) λέγοντας το παιχνιδοτράγουδο: "Το όνομα μου έπεσε μέσα στον ποταμό και το πήραν οι αγγέλοι και το έκαναν σταυρό!". Το παιδί στο οποίο θα σταματήσει πρέπει να πει το όνομα του παιδιού που τα "βγάζει". Αν μαντέψει σωστά μπαίνει αυτό στο κύκλο και λέει το τραγούδι...αν χάσει το βοηθά να μαντέψει με διάφορους τρόπους αφήνουμε τα παιδιά ελεύθερα να εκφραστούν όπως θέλουν πχ. Το όνομά μου αρχίζει από..., ή και η Μηλιά αρχίζει από το ίδιο γράμμα με το όνομά μου...
Σπασμένο τηλέφωνο με ονόματα...Πέρασε ένα πουλάκι βιαστικά
και μου ψιθύρισε ένα όνομα κρυφά!
Μην το πείτε δυνατά...
ποιος να είναι βρε παιδιά;
Το όνομα ψιθυρίζεται από παιδί σε παιδί και το τελευταίο καλείται να το φωνάξει δυνατά και να δείξει το παιδί με το όνομα αυτό ή σαν παραλλαγή το παιδί που θα ακούσει το όνομά του στο τέλος σηκώνεται και αυτοσυστήνεται! Βρείτε και άλλες διασκεδαστικές παραλλαγές που θα κρατήσουν το ενδιαφέρον των παιδιών ζωντανό!
Εντολές: Τα παιδιά σκορπισμένα στο χώρο. Δίνουμε διάφορες εντολές στα παιδιά αφού πρωτογνωριστούμε για εμπέδωση. Πχ. ακουμπάμε ή ψιθυρίζουμε σε ένα παιδί την εντολή "Η παλάμη σου ευθύς θα βρεθεί στην πλάτη του..." ή "Πήγαινε και χαιρέτησε με όποιον τρόπο θέλεις εσύ την...". Μπορείτε να το κάνετε και ομαδικά. "Στείλτε ένα φιλί στον..." "Γονατίστε μπροστά στην... και φωνάξτε το όνομά της..."κοκ. ΠΡΟΣΟΧΗ. Οι εντολές να μην κρύβουν κινδύνους για τη σωματική ακεραιότητα των παιδιών. Κάποια παιδιά είναι μερικές φορές "υπερεκδηλωτικά" στην εκτέλεση εντολών.
Εντολές: Τα παιδιά σκορπισμένα στο χώρο. Δίνουμε διάφορες εντολές στα παιδιά αφού πρωτογνωριστούμε για εμπέδωση. Πχ. ακουμπάμε ή ψιθυρίζουμε σε ένα παιδί την εντολή "Η παλάμη σου ευθύς θα βρεθεί στην πλάτη του..." ή "Πήγαινε και χαιρέτησε με όποιον τρόπο θέλεις εσύ την...". Μπορείτε να το κάνετε και ομαδικά. "Στείλτε ένα φιλί στον..." "Γονατίστε μπροστά στην... και φωνάξτε το όνομά της..."κοκ. ΠΡΟΣΟΧΗ. Οι εντολές να μην κρύβουν κινδύνους για τη σωματική ακεραιότητα των παιδιών. Κάποια παιδιά είναι μερικές φορές "υπερεκδηλωτικά" στην εκτέλεση εντολών.
Διάλεξε χρώμα... Τα παιδιά καθισμένα στην παρεούλα και στη μέση ένα στεφάνι με χρωματιστά τουβλάκια ή μαρκαδόρους ή ότι υλικό με χρώμα σκεφτείτε. Εκτελούμε αρχικά εμείς λέγοντας "Διάλεξε χρώμα και μόλις το βρεις τρέξε και δώσ'το στο παιδί που το φοράει και το δεις.! Το όνομα του μόλις πει ας τρέξει άλλο χρώμα για να βρει!". Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι όλα τα παιδιά να συστηθούν.
"Καθρέφτη-καθρεφτάκι μου!": Μαντέψτε ποιον δείχνει ο μαγικός μου καθρέφτης. Ένα παιδί κρατώντας ένα καθρεφτάκι περιγράφει κάποιον συμμαθητή του που οι άλλοι πρέπει να μαντέψουν και να πουν το όνομά του...
Θα γίνεις ο Σταχτοπούτος/η Σταχτοπούτα μου;Τα παιδιά βγάζουν το ένα παπούτσι τους και το πετούν στο κέντρο του κύκλου. Ψάχνουν με τη σειρά να βρουν και να δώσουν στο διπλανό τους το παπούτσι που του λείπει.
Παραλλαγή:Με μουσική. Παίρνουν στην τύχη ένα παπούτσι από το κέντρο του κύκλου που τους ταιριάζει και χορεύουν. Με την παύση της μουσικής πρέπει να βρουν τον ιδιοκτήτη του παπουτσιού που φόρεσαν και να φωνάξουν το όνομά του και να του το δώσουν ή να του το φορέσουν.
Σε ποιον ανήκει; Αφού γνωριστούμε καλά τοποθετούμε μέσα στην τάξη ή στον χώρο που παίζουμε διάφορα αντικείμενα από παιδιά...πχ. μία παντόφλα, μια πετσετούλα, μια ζακέτα, ένα παγουρίνο,κλπ. Μπορούμε να συνοδεύσουμε το παιχνίδι με μια αυτοσχέδια ιστοριούλα για το πως βρέθηκαν εκεί αυτά τα αντικείμενα...Η μάγισσα Μπερδεψούρα ή το άτακτο ξωτικό είναι υπεύθυνοι για την αταξία αυτή για μας.
Με το γράμμα μου το αρχικό βρίσκω για μένα ένα χαρακτηριστικό...
Καρτέλες με γράμματα σκορπισμένα στο χώρο. Με μουσική τα παιδιά κινούνται ανάμεσά τους. Όταν πάψει η μουσική τρέχουν και βρίσκουν το αρχικό γράμμα του ονόματός τους και βρίσκουν από αυτό ένα γράμμα που τους χαρακτηρίζει ή που θα σκεφτούν. Πχ. Είμαι ο Δημήτρης ο Δυνατός ή είμαι η Περσεφόνη η Πεταλούδα κλπ. Αφού τα παιδιά βρουν ένα χαρακτηριστικό που συνοδεύει το όνομά τους και το καταγράψουμε μπορούμε να δυσκολέψουμε το παιχνίδι αναποδογυρίζοντας τις καρτέλες με τα γράμματα ώστε να μη φαίνεται το γράμμα λέγοντας τα παιδιά να διαλέξουν στην τύχη μια καρτέλα όταν σταματήσει η μουσική και να μαντέψουν σε ποιο όνομα ταιριάζει με το χαρακτηριστικό που το συνοδεύει!
Ποιος άλλαξε; Ένα παιδί μπαίνει στον κύκλο, γονατίζει σκυφτό, κλείνει τα μάτια και δύο παιδιά αλλάζουν θέση μεταξύ τους. Το παιδί που είναι στο κέντρο σηκώνεται και προσπαθεί να μαντέψει ποιοι άλλαξαν θέση. Αν βάλουμε δύο μαθητές στο κέντρο μπαίνει και το στοιχείο της συνεργασίας.
Ίδιο χρώμα-Μια ομάδα: Στεφάνια στο πάτωμα σε χρώματα διαφορετικά. Βάζουμε απαλή μουσική και τα παιδιά κινούνται στο ρυθμό. Μόλις σταματήσει η μουσική καλούμε τα παιδιά να σταθούν γύρω από το στεφάνι με το χρώμα της μπλούζας ή γενικά με ένα χρώμα που φορούν. Σίγουρα θα σχηματιστούν ομάδες γύρω από κάθε στεφάνι. Τα παιδιά συστήνονται μεταξύ τους με όποιο τρόπο θέλουν, ενώνουν τα χέρια και φωνάζουν δυνατά πχ. "Η κόκκινη ομάδα είμαστε εμείς και μαζί θα χορέψομε, θα περπατήσουμε, θα γελάσουμε κλπ." και εκτελούν την εντολή που θα αποφασίσουν. Μπαίνει ξανά η μουσική και όταν σταματήσει η ομάδα θα πρέπει ξανά να ενωθεί και να εκτελέσει άλλη εντολή που θα σκεφτεί. Όταν μάθουν να βρίσκονται εύκολα αφαιρούμε τα στεφάνια και ζητάμε να ενωθούν με τον εξής τρόπο 'Όσο παίζει η μουσική περπατάω εδώ κι εκεί όταν πάψει η μουσική βρίσκω την ομάδα μου στη στιγμή. Ενώνονται και φωνάζουν τα ονόματά τους δυνατά. Ποια ομάδα θα τα καταφέρει πιο γρήγορα;
Καλή αρχή κορίτσια! :)
ΑπάντησηΔιαγραφή