ΜΕ ΤΗ ΝΟΝΑ ΤΗ ΧΕΛΩΝΑ
Τι είναι ο κανόνας;(κάτι που μας λέει τι να κάνουμε)
Που τον συναντάμε;
Στο παιδότοπο. (Μη πετάτε μπαλάκια, γιατί θα γλιστρήσουν)
Στη παιδική χαρά.(Μία κυρία μας λέει πως να παίξουμε)
Στη θάλασσα(Μη πετάτε σκουπίδια)
Στο σπίτι (Δεν παίζω μπάλα και δεν τρέχω γιατί θα χτυπήσω και θα σπάσω το βάζο με τα λουλούδια της μαμάς-Δεν πετάω σκουπίδια-Μαζεύω τα παιχνίδια μου- Δεν ενοχλώ τη μαμά, όταν μαγειρεύει και όταν κοιμάται-Δεν ζωγραφίζω το σπίτι- Όταν γυρνάω από τη βόλτα πλένω τα χέρια μου)
Στη τάξη:
Κάρτες με κανόνες ανάποδα. Το παιδί τραβάει μία στη τύχη και υποθέτει τα λόγια του κανόνα. Μετά την υπόθεση, τον συζητάμε και το παιδί βάζει ένα τουβλάκι στο τραπέζι. Συνεχίζει το δεύτερο, το τρίτο κοκ. Στο τραπέζι "χτίζεται" το σχολείο με κανόνες.Τι θα γίνει αν τραβήξω ένα τουβλάκι; Τι θα γίνει αν δεν εφαρμόζω τους κανόνες;
Πάνω σ' αυτή τη δραστηριότητα στηρίχτηκε η ομαδική εργασία.
Το παιχνιδοτράγουδο της αγαπημένης μας http://www.kinderella.gr για τους κανόνες της τάξης μας διασκέδασε και μας συμβούλεψε και μας έδωσε την ευκαιρία να φτιάξουμε το φετινό μας σύνθημα που θα μας συντροφεύει όλη τη χρονιά στην τάξη, στην αυλή, στις εξορμήσεις μας και όχι μόνο... " Βοηθάω εγώ, Βοηθάς κι εσύ κι έτσι έχουμε ομάδα δυνατή!"
Ένα σύνθημα για να ταξιδέψει με τον Βοριά και το Νοτιά
χρειάζεται ενότητα και μια μεγάλη καρδιά.
Με αφορμή ένα παραμύθι
Ένα παραμύθι μπορεί να κάνει τη διαφορά για να γίνει ο κανόνας πιο προσιτός και πιο πειστικός.
Κι επειδή το "Κύριε ελέησον!" το βαριέται κι ο παπάς αναλαμβάνουμε δράση...Τα χέρια εμείς στην τάξη τα χρησιμοποιούμε για... (οι απαντήσεις και μιμήσεις είναι αποκλειστικά σκέψεις και εκφράσεις των παιδιών):
-Τα χέρια τα δικά μας λένε καλημέρα γελαστή όταν 'ρθούμε το πρωί...
- Τα χέρια τα δικά μας βοηθάνε τους μικρούς που δύσκολα μαθαίνουν τους κανόνες αυτούς...
- Τα χέρια τα δικά μας θα είναι πάντα εκεί βοήθεια να δώσουν σε όποιον χρειαστεί...
-Τα χέρια τα δικά μας πάντα παρηγορούν με μια αγκαλιά το φίλο που τον στενοχωρούν...
...ή με ένα χάδι όταν θα νιώθει άσχημα...
- Τα χέρια τα δικά μας τα έχουμε παιδιά παιχνίδια να παίζουμε με φίλους συντροφιά...
Μα πιο πολύ απ' όλα είναι ικανά να δημιουργούν με κέφι και χαρά...αυτά τα μικρά χεράκια τα θαυματουργά!
Γνωρίσαμε τον Κύριο Τσαπατσούλη και επισκεφθήκαμε το σπίτι του.
Χάλι μαύρο! Αποφασίσαμε να φροντίζουμε τη τάξη μας να είναι καθαρή και τακτική. Αν όχι, ο κύριος Καθαρός και ο κύριος Τακτικός μας έγραψαν το τηλέφωνο τους.
Το πρωί ένα μπισκότο άφησε τη γλύκα του μέσα σε κάθε παιδικό στόμα.Ας πάρω μέσα στη παλάμη μου τώρα μια λέξη γλυκιά.(σ'αγαπώ, γεια, ευχαριστώ,παρακαλώ, ορίστε, καλό ταξίδι, καλή όρεξη, γεια,συγγνώμη, καλημέρα, καληνύχτα)
Προτάσεις και σύντομες περιγραφές ειπώθηκαν και τα παιδιά προσπάθησαν λεκτικά να αντιστοιχήσουν τη ανάλογη λέξη.
Γνωρίσαμε τον Περικλή τον απρεπή...
και συζητήσαμε ότι το μυστικό για να πετύχει η σαντιγί είναι μια λέξη ευγενική.
(ομαδική εργασία δουλεμένη με νερομπογιές)
Ένα σπίτι χρειάζεται θεμέλια γερά, για να προστατεύει όλους στη ζεστή αγκαλιά.
Ένας κανόνας, σαν μια πέτρα γερή, βοηθάει την ομάδα να λειτουργεί!